Aktualności

Renault przyspieszy elektryfikację Europy?

Luca de Meo, dyrektor zarządzający Renault, poinformował o nowej strategii koncernu, która zakłada szybszą transformację francuskiej marki. Spalinowym „zabezpieczeniem” producenta pozostanie Dacia.

Renault HHN at the Renault Technocentre, in Guyancourt, France on 22th November , 2021 – Photo Julien Delfosse / DPPI

Już nie 90, ale 100 proc. sprzedaży marki Renault na terenie Europy do 2030 r. będą stanowiły samochody elektryczne. Nowe plany koncernu ujawnił Luca De Meo podczas czwartkowej konferencji w Paryżu. Zmiana pierwotnego terminu rezygnacji z napędów spalinowych mogłaby sugerować pełny zwrot w stronę elektromobilności, ale producent trzyma w zapasie koło ratunkowe. „Mamy plan B. Dacia zostanie zelektryfikowana w ostatnim możliwym momencie” – tłumaczy prezes Renault, zastrzegając przy tym, że ostateczne decyzje firmy będą uzależnione także od czynników zewnętrznych, takich jak ceny energii czy dostępność stacji ładowania w Europie.

Zmiany zachodzące w Grupie Renault to efekt wieloletniego planu strategicznego zwanego „Renolucją”. Już latem producent informował, że jednym z głównych wyzwań koncernu będzie stworzenie aut elektrycznych tańszych od swoich spalinowych odpowiedników oraz uzyskanie większej rentowności. „W tym celu firma zamierza zwiększyć sprzedaż dla osób prywatnych i ograniczyć różnorodność wersji modelowych” – podaje portal Automotive News. Dodatkowych oszczędności Renault zamierza szukać zaś w dalszej współpracy z Nissanem i Mitsubishi, co miałoby ograniczyć koszty techniczne. Według Luki de Meo to także szansa na wspólną pracę nad nowymi produktami.

Narracja Renault pod wieloma względami przypomina deklaracje innych producentów złożone w ciągu ostatnich miesięcy – zakładające szybką elektryfikację, choć obwarowane zastrzeżeniami dotyczącymi infrastruktury, dostępności oraz cen. Dla unijnych decydentów, przynajmniej w teorii, powinien być to jasny sygnał, w czym tkwi problem.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Fisker wypada z gry
Redakcja
29/3/2024
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.