Aktualności

„Renolucja” w Renault

Grupa Renault opracowała szczegółowy plan rozwoju koncernu. Nowa strategia została ochrzczona „Renolucją” i zakłada przejście od modelu wolumenowego do wzrostu rentowności.

Nie jest tajemnicą, że Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, już dawno podpatrywał działania Oscara Tavaresa z konkurencyjnego PSA w zakresie polityki sprzedażowej. De Meo kilkakrotnie podkreślał, że Renault musi zrezygnować z pościgu za wysokim wolumenem na rzecz poprawienia sytuacji finansowej koncernu. Postulaty dyrektora Renault znalazły odzwierciedlenie w nowej strategii producenta, której założenia ogłoszono 14 stycznia. Plan rozwoju firmy na najbliższą dekadę został nazwany „Renolucją”.

„Renolucja” ma się składać się z trzech realizowanych równolegle etapów – Rezurekcji, Renowacji i Rewolucji. W ramach „rezurekcji” Grupa Renault skoncentruje się na poprawie marży oraz osiągnięciu lepszych wyników finansowych. Co to oznacza w praktyce? Do 2023 r. producent chce przekroczyć pułap 3 proc. marży operacyjnej, 3 mld euro skumulowanych wolnych przepływów finansowych oraz ograniczyć część inwestycji (R&D oraz capex) do około 8 proc. przychodu. W ciągu kolejnych dwóch lat marża operacyjna ma wzrosnąć do 5 proc.

Drugim elementem wielkiego planu Renault jest „renowacja”, czyli odnowienie i wzbogacenie firmowej oferty. Aby zwiększyć konkurencyjność, producent będzie dążył do redukcji kosztów oraz dostosowania się do potrzeb klientów. Kiedy ten etap się zakończy (a według planów stanie się to w 2025 r.), Renault wdroży ostatni punkt „Renolucji”, czyli… „rewolucję”, która obejmie elektryczną oraz technologiczną transformację Grupy Renault. Jak oświadczył Luca de Meo, od tego momentu Renault przestanie być firmą motoryzacyjną zajmującą się technologią, a stanie się firmą technologiczną, która w swoim portfolio będzie miała motoryzację. Istotnym elementem „rewolucji” będzie dalszy rozwój elektromobilności i liczne premiery aut elektrycznych. Renault planuje ponadto zredukowanie śladu węglowego do zera przed 2050 r.

Zdjęcia: Renault

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
Zobacz również
Aktualności
Mniej aut, wyższe ceny
Redakcja
15/1/2021
Aktualności
Car-sharing „na prąd” w odwrocie
Redakcja
14/1/2021
Aktualności
Kawasaki Vulcan S – prawdziwy wulkan
Redakcja
13/1/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.