Aktualności

Renault obniża koszty o ponad 2 mld euro

Renault, podobnie jak inne koncerny, szuka możliwości obniżenia kosztów stałych. Francuski producent zapowiedział już zmianę głównej siedziby na mniejszą, a poza tym chce znacznie ograniczyć liczbę miejsc pracy – podaje Automotive News Europe.

Zmiana biura to, owszem, efekt łatania nadszarpniętego pandemią budżetu, ale pamiętajmy też, że w ostatnim czasie zaszły duże zmiany w postrzeganiu pracy zdalnej. I tak na przykład coraz więcej osób zatrudnionych we francuskiej centrali Renaulta przez 2-3 dni w tygodniu wykonuje swoje obowiązki z domu (tryb hybrydowy pojawił się w firmie we wrześniu). Choć rzeczywiście fakt, że firma opuszcza siedzibę, którą od kilkudziesięciu lat wynajmowała na paryskim przedmieściu Boulogne-Billancourt, może nieco zaskakiwać. Umowa wynajmu wygasa latem przyszłego roku i, jak wynika z informacji Automotive News Europe, producent jej nie przedłuży. Renault ma więc w planach przeniesienie się do mniejszego budynku, który powstanie w sąsiedztwie i będzie gotowy w 2025 r. Do tego czasu pracownicy zostaną zaś ulokowani w kilku innych pobliskich lokalizacjach. Nowy budynek znajdzie się na południe od aktualnej siedziby Renaulta – naprzeciwko Île Seguin, wyspy, na której dawniej znajdowała się główna fabryka producenta.

Przedsiębiorstwo zmniejszy też z czasem o około połowę powierzchnie biurowe w regionie paryskim, a ponadto – już w skali globalnej – zlikwiduje część mocy produkcyjnych oraz prawie 15 tys. miejsc pracy (choć Renault zobowiązał się do uniknięcia przymusowych zwolnień). Zapowiedziane zmiany miałyby pozwolić obniżyć koszty o 2,3 mld euro. Dodajmy, że w pierwszej połowie 2020 r. producent odnotował 7,29 mld euro straty, ale już w pierwszej połowie 2021 r. osiągnął niewielki zysk.

Co ciekawe, podobne działania do Renaulta podjęła w 2017 r. Grupa PSA, która przeniosła się z siedziby w pobliżu Łuku Triumfalnego na przedmieścia Rueil-Malmaison. Niewątpliwie obecnie, biorąc pod uwagę skutki pandemii, które znacznie wpłynęły na działanie fabryk i podaż aut, tego typu posunięcia wydają się tym bardziej zrozumiałe.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Fisker wypada z gry
Redakcja
29/3/2024
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.