Prezentacja firmy

O krok do przodu

Mimo długiej listy korzyści płynących z digitalizacji biznesu w wielu dealerstwach nadal pracuje się głównie w tradycyjny sposób,
a przecież nowe technologie nie tylko optymalizują koszty, ale
też zwiększają efektywność załogi i rentowność całego biznesu.

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez KPMG i Microsoft branża motoryzacyjna, obok transportowej, jest najsłabiej rozwijającym się obszarem, jeśli chodzi o cyfrową transformację. Jednak, gdyby spojrzeć na wyniki firm, widać wyraźnie, że wygrywają ci, którzy idą z duchem czasu i wdrażają nowoczesne narzędzia, często we współpracy z partnerami biznesowymi dostarczającymi rozwiązania przeznaczone dla branży automotive.

Jedną z najbardziej doświadczonych firm specjalizujących się w dostarczaniu oprogramowania dla dealerów jest WEBWIZARDS. Jej twórca, Waldemar Krankiewicz, rozpoczął działalność związaną z tworzeniem stron internetowych w 2005 r. Mimo że skupiał się on tylko na firmach dealerskich, nie narzekał na brak zleceń – klienci, zadowoleni ze sprawnej i skutecznej obsługi, polecali dostawcę „dalej”. – W tamtym czasie świadomość potencjału, jaki daje internet, była jeszcze znikoma. Waldemar miał fantastyczną intuicję i starał się pokazywać klientom możliwości związane z siecią WWW. Stopniowo zaczęło pojawiać się zapotrzebowanie na bardziej zaawansowane narzędzia, jak platformy do szkoleń czy programy do zarządzania procesami sprzedaży, więc firma zaczęła iść w tę stronę – opowiada Bartłomiej Przyborowski, Business Development Manager w WEBWIZARDS.

RÓŻNE MARKI, RÓŻNE POTRZEBY

W tym czasie w stacjach dealerskich funkcjonowały już pierwsze systemy DMS i CRM, które z reguły były rekomendowane dealerom przez importerów poszczególnych marek. Były to rozwiązania bardzo zróżnicowane pod kątem zarówno funkcjonalności, jak i możliwości. Dealerzy zazwyczaj otrzymywali uniwersalny system, który zmuszał użytkownika do dopasowania się do konkretnych mechanizmów, bez możliwości zmian i adaptacji pod indywidualne potrzeby. Sytuacja komplikowała się jeszcze bardziej w przypadku dealerów wielomarkowych, których zespoły pracowały na kilku różnych programach jednocześnie. Konsekwencje narastającego braku spójności i korelacji między systemami na rynku zawsze stanowiły spory problem, a dla wielu dealerów są odczuwalne aż do dzisiaj. – Geneza naszego systemu, czyli platformy Car Sales Flow, jest zupełnie inna. Budowaliśmy ją od podstaw, w oparciu o realne potrzeby konkretnych klientów, z którymi łączyła nas bliska współpraca. To program dedykowany branży i odpowiadający procesom, które toczą się w firmach dealerskich każdego dnia – podkreśla Bartłomiej Przyborowski.

Narzędzie Car Sales Flow składa się z ponad 40 modułów odpowiedzialnych za poszczególne obszary działania stacji dealerskiej. Wspierają one m.in. sprzedaż aut nowych, używanych, zarządzanie serwisem oraz umożliwiają raportowanie i analizę wskaźnikową (z podziałem na różne segmenty firmy czy ocenę indywidualną poszczególnych pracowników). Taka formuła zapewnia pełną elastyczność oraz idealne dopasowanie do potrzeb każdego klienta. – Modułowość systemu pozwala nam pracować z różnymi dealerami – od małych, lokalnych stacji po największe, zazwyczaj wielomarkowe i wielooddziałowe grupy. W zależności od celów i możliwości konkretnej firmy oferujemy poszczególne moduły albo kompleksowe rozwiązania – wyjaśnia Marek Prusinowski, kierownik działu IT. I dodaje: – Car Sales Flow to platforma, która może pracować autonomicznie, ale gwarantuje też integrację i bezproblemową pracę z każdym dostępnym na rynku systemem CRM, zarówno dealerskim, jak i producenckim.

ZAWSZE O KROK PRZED

Za firmą WEBWIZARDS stoi 18 lat rozwoju nie tylko w zakresie oferowanych rozwiązań, ale też samej organizacji. W tym czasie firma z jednoosobowej działalności rozrosła się do przedsiębiorstwa zatrudniającego prawie 50 osób. – Rozwijaliśmy się wprost proporcjonalnie do liczby klientów i ich zmieniających się oczekiwań. Dziś bazujemy na pracy sztabu programistów, specjalistów od sprzedaży, obsługi klienta, marketingu i działu technicznego. Dzięki takiej strukturze wspieramy dealerów na każdym etapie – od doradztwa, przez wdrożenie i szkolenie kadr, aż po wsparcie systemowe – ocenia Marta Małecka, kierownik działu marketingu.

Flagowe narzędzie WEBWIZARDS dla branży, Car Sales Flow, składa się z ponad 40 modułów dedykowanych poszczególnym obszarom stacji dealerskiej. Na zdjęciu: założyciel firmy Waldemar Krankiewicz

Odpowiednie zasoby kadrowe i organizacja pracy wewnątrz firmy pozwalają również na dynamiczne modyfikacje platformy Car Sales Flow. – Pracujemy blisko dealerów i ich zespołów, nieustannie obserwujemy rynek i jego mechanizmy. Dlatego cały czas ulepszamy produkt, nie tylko pod kątem funkcjonalności, ale też na przykład w zakresie cyberbezpieczeństwa czy ochrony danych osobowych. Chcemy nie tyle być „na bieżąco”, co wyprzedzać trendy i działać krok naprzód. Byliśmy prekursorami rozwiązań chmurowych w branży motoryzacyjnej, wprowadzając narzędzie „Terminarz Serwisu” już w 2007 r. Obecnie nasza platforma jako jedna z niewielu na rynku jest też dostosowana do pracy w modelu agencyjnym – mówi Bartłomiej Przyborowski.

REKOMENDACJE W CENIE

Ogromne doświadczenie i współpraca z wieloma firmami dealerskimi oraz importerskimi pozwoliły zespołowi WEBWIZARDS na opracowanie szeregu ogólnorynkowych dobrych praktyk, na których bazuje platforma Car Sales Flow. – Od lat tworzymy naszą wiedzę o tym, jak powinny być poukładane określone procesy w dealerstwie – implementujemy je u naszych klientów, dostosowując się przy tym do otoczenia biznesu czy korporacyjnej polityki poszczególnych marek – przekonuje przedstawiciel Webwizards. I dodaje: – Mamy świadomość, że nie każdy musi być specjalistą od nowoczesnych technologii, więc dealerzy mogą liczyć na nasze fachowe doradztwo w tym zakresie. Dobieramy indywidualne i optymalne rozwiązania na podstawie potrzeb, oczekiwań i możliwości każdego klienta.

Produkt Car Sales Flow i filozofię, która za nim stoi, doceniają klienci nie tylko w Polsce, ale także dealerzy na Litwie, Łotwie, w Czechach i Chorwacji. Na swoim koncie WEBWIZARDS ma już łącznie ponad 500 zrealizowanych projektów. – Nasz przykład pokazuje, że organiczną pracą da się dużo osiągnąć. Miarą naszego sukcesu jest jednak nie tylko ekspansja na rynki europejskie, ale również – a może przede wszystkim – to, że dotychczas ogromna większość nowych klientów trafia do nas z polecenia. To dla nas najlepsza rekomendacja i dowód na to, że rozwijamy się we właściwym kierunku – podsumowuje Bartłomiej Przyborowski.

O współpracy z WEBWIZARDS

ARKADIUSZ KILJAŃCZYK
Auto Idea Mercedes-Benz,
Dyrektor Sprzedaży
Samochodów Używanych

Mam poczucie ciągłego „zaopiekowania się” naszymi wymaganiami. Zawsze mogę liczyć na elastyczność, czas reakcji, terminowość oraz tzw. niewidzialną obsługę. „Magia współpracy” często dzieje się w tle, poprzez dostępność całego zespołu WEBWIZARDS na różnych poziomach. Car Sales Flow cenię za stabilność systemową, bezpieczeństwo danych oraz intuicyjny interfejs. Od początku działania programu wyróżniały go sprawnie działające integracje z innymi zewnętrznymi programami.

Cieszę się, że od wielu lat możemy się wzajemnie inspirować i kreować najlepsze praktyki dla całej motoryzacyjnej społeczności na bazie kompleksowych rozwiązań automatyzujących procesy zarządcze oraz handlowe.


JANUSZ REFLANDOWSKI
Motorpol, Dyrektor Handlowy

Współczesny rynek samochodów używanych jest bardzo konkurencyjny. Każde narzędzie, które pozwoli na szybsze i skuteczniejsze dotarcie do potencjalnego klienta, jest na wagę złota, dlatego tak bardzo cenimy moduł Lead Management System stworzony przez WEBWIZARDS. Od kiedy korzystamy z LMS, odnotowujemy znaczący wzrost konwersji leadów.

BOLESŁAW SZOŁKOWSKI
Duda-Cars, Dyrektor Marketingu
i Wsparcia Sprzedaży

Zdecydowaliśmy się na Car Sales Flow ze względu na kompletność narzędzia i szeroką gamę modułów, które spersonalizowaliśmy pod kątem prowadzonej przez Duda-Cars działalności. Możemy sprawnie zarządzać sprzedażą samochodów we wszystkich oddziałach. Obserwacja w czasie rzeczywistym pozwala nam na szybkie reagowanie i usprawnia współpracę między wszystkimi działami zaangażowanymi w obsługę klienta.

REKLAMA
Zobacz również
Prezentacja firmy sponsorowany
Myjnia i detailing – duet potęgujący korzyści
Redakcja
20/6/2024
Prezentacja firmy sponsorowany
Chcemy być liderem nowoczesnej mobilności
Redakcja
7/5/2024
Prezentacja firmy sponsorowany
Po swojemu: od profilu na Facebooku do wielomilionowego biznesu
Redakcja
6/5/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.