Aktualności

Wzrost cen używanych aut w maju

Mediana ceny aut używanych wyniosła w maju 29 900 zł, co oznacza wzrost o 1 tys. zł w porównaniu z kwietniem. Ceny modeli z drugiej ręki były jednak niższe niż w lutym – wynika z raportu „Barometr AAA Auto”, który bazuje na danych sprzedaży w komisach, stronach internetowych oraz u dealerów samochodowych.

Raport wskazuje, że w maju br. w Polsce oferowano do sprzedaży 207 348 samochodów z drugiej ręki. To wprawdzie mniej o 8 498 szt. niż w poprzednim miesiącu, ale samochody były tym razem młodsze (mediana: 12,1 lat) i miały mniejszy przebieg (mediana: 181 900 km). Mediana ceny wyniosła zaś 29 900 zł (wzrost o 1 tys. zł względem kwietnia, ale już spadek o 2 400 zł względem lutego). Najchętniej oferowanym autem używanym był Opel Astra (5 831 ofert), drugie miejsce zajęło Audi A4 (4 641 ofert), zaś trzecie Volkswagen Golf (4 510 ofert).

„Ceny gazu, prądu, paliw czy podstawowych artykułów spożywczych z miesiąca na miesiąc rosną. Tymczasem wśród samochodów używanych coraz częściej można znaleźć takie auta, które nie poddają się temu trendowi lub nawet potaniały (…). Kolejna dobra wiadomość to napływ młodych modeli do obrotu, co daje nadzieję na dalsze pozytywne zmiany na rynku. Już teraz mediana wieku używanych aut spadła do 12 lat oraz zmniejszył się ich przebieg” – komentuje Karolina Topolova, dyrektor generalna i prezes zarządu Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.

Dodajmy, że niezmiennie największą popularnością cieszyły się auta z silnikami Diesla (99 989 szt.) oraz benzynowymi (89 122 szt.). Kolejno mamy zaś samochody napędzane LPG (13 175), hybrydowe (3 754) oraz elektryczne (1 236).

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Volvo mniej ambitne pod kątem elektryfikacji?
Redakcja
26/7/2024
Aktualności
Toyota: japońska marka z rekordem w Europie
Redakcja
25/7/2024
Aktualności
„Elektryk” Twingo poniżej 20 tys. euro. Produkcja ruszy w Słowenii
Redakcja
24/7/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.