Aktualności

Więcej Cupry w Polsce

Już w czerwcu liczba salonów hiszpańskiego producenta powiększy się o kolejne siedem obiektów. To element procesu ujednolicania sieci dealerskiej Seata i Cupry oraz zapowiedź kolejnych inwestycji.

78 samochodów sprzedanych nad Wisłą w 2020 r. i ponad 1,6 tys. rok później, kiedy Cupra zaczęła na poważnie sygnalizować swoją odrębność, zaowocowały uzyskaniem 29. miejsca na liście najpopularniejszych marek w Polsce. I chociaż dynamiczny wzrost mógł robić wrażenie, szybko stało się jasne, że pozycja pod koniec trzeciej dziesiątki na dłuższą metę nie może satysfakcjonować przedstawicieli sportowego brandu, a dalsze inwestycje są kwestią czasu.

Potwierdzeniem planów producenta jest informacja o rozpoczęciu działalności siedmiu nowych punktów. W salonach Seata w Gdyni, Krakowie, Lubinie, Łodzi, Opolu, Poznaniu oraz Rzeszowie zostaną wydzielone przestrzenie dedykowane marce Cupra. „Powstanie nowych showroomów marki w Polsce to proces, który umożliwi dotarcie do jeszcze szerszej grupy ludzi w naszym w kraju, pozwoli na lepsze poznanie DNA marki, a także umocni kontakt z jej ekspertami, którzy z pasją i emocjami opowiadają o motoryzacji” – mówi dyrektor rozwoju sieci dealerskiej Tomasz Wróbel. 

To zarazem element szerszej strategii, której celem jest ujednolicenie sieci dealerskiej obu marek, tak aby w każdej stacji Seata klient miał możliwość zakupu aut siostrzanego brandu. Na początku nabywcy będą obsługiwani w tzw. Cupra Cornerach – miejscach zlokalizowanych w przestrzeni salonowej Seata, gdzie najczęściej znajdują się dwa modele marki. Docelowo Cupra Corners będą jednak przekształcane w bardziej przestronne Cupra Studio, czyli showroomy dedykowane nowemu brandowi.

Do końca 2024 r. ma powstać co najmniej kilkanaście nowych punktów Cupry. Na mapie Polski znajdują się obecnie trzy. Pierwsze „studio” powstało na początku 2021 r. w Warszawie, kolejne, w Gdańsku i Białymstoku, otwarto na przełomie 2021 i 2022 r.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
USA: 4,5 mln „używek” amerykańskiego TOP100
Redakcja
24/6/2022
Aktualności
Niemcy w rozkroku
Redakcja
23/6/2022
Aktualności
Toyota chce zwiększyć produkcję
Redakcja
22/6/2022
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.