Aktualności

Volkswagen zapowiedział koniec sprzedaży „spalinówek”

W 2035 r. niemiecka marka planuje zakończyć sprzedaż samochodów z napędem spalinowym. Na razie tylko na rynku unijnym.

Board Member for Sales, Marketing and After Sales at the Volkswagen Passenger Cars brand

Do tej pory plan Volkswagena zakładał, że do 2030 r. udział aut elektrycznych w sprzedaży na europejskim rynku wzrośnie do 70 proc. To element strategii „Accelerate”, którą marka zaprezentowała na początku marca. Teraz producent postanowił pójść o krok dalej.

VW dołączy tym samym do Audi, które poinformowało przed kilkoma dniami o pełnej elektryfikacji do 2033 r. Taki, a nie inny termin końca silników spalinowych nie wydaje się przypadkowy. Z wypowiedzi przedstawicieli UE, krajów członkowskich oraz producentów samochodowych wynika, że rok 2035 stanowi obecnie najbardziej prawdopodobną datę postawienia kropki na sprzedaży nowych pojazdów z napędem spalinowym.

O tym, że ruch Volkswagena jest podyktowany przede wszystkim koniecznością dostosowania się do przyszłych unijnych regulacji, świadczy wypowiedź Klausa Zellmera, szefa sprzedaży marki. „W Europie nasz biznes związany z samochodami spalinowymi zakończymy między 2033 a 2035 rokiem. W Stanach Zjednoczonych i Chinach – nieco później. W Ameryce Południowej i Afryce proces będzie znacznie dłuższy ze względu na brak warunków politycznych i infrastrukturalnych” – powiedział Zellmer w rozmowie z dziennikiem „Münchner Merkur”. Z kolei już do 2050 r. cała flota VW ma być neutralna pod kątem emisji CO2.

Strategia Volkswagena w dużej mierze pokrywa się z polityką Audi, które wyznaczyło datę zakończenia produkcji napędów spalinowych na rok 2033, choć z zastrzeżeniem, że „o dokładnym terminie zaprzestania produkcji silników spalinowych w Audi ostatecznie zadecydują klienci i przepisy prawne”. O swoich planach w zakresie elektromobilności poinformowała również inna marka związana z Volkswagen Group, czyli Škoda. Do końca dekady czeski producent planuje zwiększenie na terenie Europy udziału „elektryków” w sprzedaży do 50-70 proc.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.