Co najmniej dwa modele zostaną zbudowane na specjalnej platformie i mają w przyszłości konkurować z Fordem F-150 Lightning, Rivianem RT1 oraz nadchodzącą Teslą Cybertruck. Rozpoczęcie seryjnej produkcji planowane jest na 2026 rok, a pierwsze prototypy nowych modeli mają zostać zaprezentowane w 2023 roku.
Marka chciałaby sprzedawać 250 tysięcy pojazdów rocznie. Jak zdradził w rozmowie z Wall Street Journal szef Volkswagena na USA Johan de Nysschen, ceny modeli nie są jeszcze ustalone, ale producent celuje raczej w 40 tys. dolarów aniżeli 70 tys.
W 2020 r., przy okazji przejęcia firmy Navistar (amerykański producent samochodów ciężarowych marki International, autobusów szkolnych marki IC Bus, silników wysokoprężnych oraz podwozi do samochodów dostawczych i kamperów), koncern nabył prawa do nazwy Scout. Wśród amerykańskich klientów budzi ona skojarzenia z pojazdem o nazwie International Harvester Scout, produkowanym w latach 1961-1980 jako bardziej luksusowa alternatywa do Jeepa.
Wiele wskazuje na to, że projekty Volkswagena mają kształtami nawiązywać do kultowego modelu. Scout nie będzie jednak nazwą samego modelu, a całej submarki. Niestety wiele wskazuje na to, że nowym projektem będą cieszyć się wyłącznie klienci za oceanem.