Aktualności

Volkswagen w Norwegii? Tylko „elektryk”

Norweski przedstawiciel Grupy Volkswagena poinformował, że w 2021 r. aż 90 proc. samochodów koncernu sprzedawanych w tym kraju będzie wyposażonych w napęd elektryczny.

A na 90 procentach plany producenta się nie kończą. Rok 2023 ma być jeszcze bardziej przełomowy – to wtedy z oferty Volkswagena na norweski rynek mogą zniknąć wszystkie pojazdy z silnikiem spalinowym lub dieslem. Już teraz, zaledwie miesiąc po swoim debiucie elektryczny Volkswagen ID.3 wspiął się na pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży nowych aut, wyprzedzając Teslę Model 3 oraz Polestara 2.

Ambitne plany niemieckiego koncernu to nie tylko wynik firmowej strategii rozwoju elektromobilności „Transform 2025+”, ale także konieczność dostosowania się do specyficznych uwarunkowań rynku w Krainie Fiordów. Norwegia postawiła sobie za cel zredukowanie sprzedaży wysokoemisyjnych pojazdów do zera, a termin – 2025 r. – wcale nie jest odległy.

Jeśli spojrzeć w statystyki, plany norweskiego rządu wydają się całkiem realne. W 2019 r. pełne „elektryki” stanowiły 42 proc. sprzedaży w segmencie nowych aut, a dane za wrzesień 2020 r. pokazują, że elektryczna ofensywa nie zwalnia – w tym miesiącu udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży zwiększył się do rekordowych 62 proc. Pełne poparcie państwa dla segmentu elektromobilności jest na rękę tym producentom, którzy poważnie angażują się w rozwój technologii niskoemisyjnych, bo norweski rząd zapowiedział w swoim planie finansowym na 2021 r., że podtrzyma politykę „zerowego podatku” dla elektrycznych aut.

Zdjęcie: Volkswagen Newsroom

Skontaktuj się z autorem
Artur Białek
dziennikarz miesięcznika "Dealer"
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Wynajem długoterminowy ze wzrostem w I kw.
Redakcja
25/4/2024
Aktualności
Nowy format Renault
Redakcja
24/4/2024
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.