A ten w przypadku największych musi robić wrażenie. Niekwestionowanym numerem jeden za rok 2021 r. pozostaje CarMax, firma koncentrująca się wyłącznie na segmencie pojazdów z rynku wtórnego. Przed rokiem amerykański gigant sprzedał w „detalu” ponad 920 tys. aut.
Na pozycji wicelidera umocniła się Carvana, kolejna grupa wyspecjalizowana w pojazdach używanych, a do tego prowadząca działalność w modelu online. Pomimo spadków na giełdzie Carvana może pochwalić się niemal 80-proc. wzrostem sprzedaży, a ze „sklepów” sprzedawcy w 2021 r. wyjechało już 425 tys. aut. Trzecie miejsce utrzymał tegoroczny zwycięzca w kategorii nowych samochodów – Grupa AutoNation z wolumenem 304 tys. „używek”.
Łącznie firmy z amerykańskiego TOP100 zarejestrowały w 2021 r. aż 4,5 mln pojazdów, o 26 proc. więcej niż w 2020 r., ale też o 22 proc. więcej niż w 2019 r., jeszcze przed wybuchem pandemii. Co ciekawe, to niewiele ponad 10 proc. tamtejszego rynku “używek”, który w 2021 r. osiągnął wolumen rzędu 40 mln pojazdów.
Tamtejsi sprzedawcy mogą też pochwalić się imponującym wskaźnikiem sprzedaży aut używanych do nowych, który dla czołowej setki wyniósł 1,03 (w klasyfikacji pominięto Car-Maxa, Carvanę, Vrooma oraz Shift Technologies, które w swoim portfolio nie oferują nowych samochodów). To wynik niemal trzykrotnie lepszy od średniej notowanej nad Wisłą.
Listę największych dealerów zamyka Krause Auto Group – w 15 stacjach zlokalizowanych przy Wschodnim Wybrzeżu firma sprzedała przed rokiem niecałe 9 tys. aut. Do takiego wyniku nie zbliżył się do tej pory żaden autoryzowany polski sprzedawca.