Marka, która od czterech lat jest liderem w Polsce, umocniła swoją pozycję, zwiększając udział w rynku z 17,6 proc. do 19,2 proc. „(…) Corolla jest naszym bestsellerem, a osoby prywatne szczególnie cenią Yarisa Cross. Na rozpoczynający się rok patrzę z tym większym optymizmem, że na rynek trafią kolejne nowości, jak następna generacja Toyoty C-HR czy nowa Toyota Land Cruiser” – twierdzi Robert Mularczyk, PR senior manager Toyota Central Europe.
W samym grudniu polscy kierowcy zarejestrowali 7724 samochodów osobowych Toyoty (+11 proc.), zapewniając japońskiej marce pierwsze miejsce i dużą przewagę nad pozostałymi brandami. Sprzedaż do klienta indywidualnego wyniosła 2470 modeli (22,4 proc. udziału w rynku), a do firm – 5254.
Na ubiegłoroczną listę TOP10 składa się aż pięć modeli Toyoty. Liderem – trzeci rok z rzędu! – jest Corolla (26 850 egzemplarzy; 28,9 proc. udziału w segmencie C). Na trzecim miejscu znalazł się model Yaris (13 459 egz.), czwartym – Yaris Cross (13 402 egz.), siódmym – Toyota C-HR (10 629 egz.), zaś dziewiąte miejsce objął RAV4 (8366 egz.).
Co więcej, w kategorii najmniejszych aut pierwszą pozycję zajmuje Aygo X (3359 egz., 34,1 proc. udziału), a Yaris jest liderem w segmencie samochodów miejskich (26,8 proc. udziału). Yaris Cross to zaś najpopularniejszy B-SUV (22,7 proc. udziału). Dalej: Corolla zajmuje pozycję lidera wśród modeli kompaktowych (28,9 proc. udziału), natomiast w segmencie C-SUV przewagę nad pozostałymi autami ma Toyota C-HR (14,1 proc. udziału).