Rynkowe dane pokazują, że wszystkie segmenty SUV-ów odnotowały wzrosty, przy czym to małe SUV-y ponownie tryumfowały w Europie. Od stycznia do czerwca 2023 r. sprzedaż SUV-ów wzrosła na Starym Kontynencie o 23 proc., do 3,37 mln szt. (51 proc. udziału w rynku [w analogicznym okresie ub.r. było to 48 proc.], podczas gdy w tym samym czasie cały rynek wzrósł o 17 proc.).
W Europie najbardziej popularne są wspomniane już małe SUV-y (1 133 822 sprzedanych szt.), następnie kompaktowe SUV-y (999 568 szt.), a kolejno samochody segmentu B (913 571 szt.), który zdominowały małe hatchbacki.
Z uwagi na drastyczne obniżki cen Tesli, nie dziwi, że Europejczycy najchętniej wybierali Model Y (138 152 sprzedanych egz., +207 proc.). Co ciekawe, popyt na Model Y przewyższył trzykrotnie zapotrzebowanie na Mercedesa GLC w segmencie średniej wielkości SUV-ów premium. Drugie miejsce zajął zaś, będący liderem w kategorii małych SUV-ów, VW T-Roc, który wyprzedził Toyotę Yaris Cross (104 465 egz. vs 96 849 egz.).
Małe SUV-y trzymają się wyjątkowo dobrze dzięki wysokiej sprzedaży i rosnącemu zróżnicowaniu segmentu, osiągając wynik 1,13 mln sprzedanych modeli. Najbardziej popularnym modelem w tym segmencie był VW T-Roc, a za nim uplasowały się Toyota Yaris Cross oraz Dacia Duster (88 038, +13,2 proc.). Dla kontrastu: segment B, który producenci dziś marginalizują na rzecz SUV-ów, ma się już sporo gorzej. Jego łączny wynik to bowiem 913 571 sprzedanych szt., na czele z Dacią Sandero (124 190 egz., +27,2 proc.), Oplem Corsą (105 705 egz.; 19,2 proc.) i Peugeotem 208 (105 470 egz., -5,1 proc.).