Aktualności

Suma korzyści w jednej racie

Z myślą o przedsiębiorcach SEAT rozwija i promuje usługę Full Service Leasing – kompleksowy pakiet finansowania oparty na stałych niskich ratach. Ale na propozycji marki z Grupy VW skorzystają też dealerzy, bo dzięki FSL utrzymanie klientów firmowych w autoryzowanych serwisach staje się prostsze, a do tego bardziej opłacalne.

Regularny przegląd, wymiana opon, aktualizacja pakietów ubezpieczeniowych – to praktyki zupełnie podstawowe dla każdego użytkownika samochodu. Nietrudno je spamiętać, mając jeden pojazd. Sytuacja staje się jednak bardziej skomplikowana, kiedy flota liczy kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt aut. Wraz ze zwiększającym się wolumenem rośnie ryzyko zaniedbania, co wpływa na wartość samochodów, a także stopień zadowolenia użytkownika i osoby zarządzającej parkiem. Zdając sobie sprawę, jakie wyzwania niesie ze sobą zarządzanie dużą flotą aut, SEAT wyszedł naprzeciw potrzebom rynku i we współpracy z Volkswagen Financial Services – w ramach oferty SEAT for Business – wprowadził nowoczesny produkt Full Service Leasing, zaprojektowany zarówno z myślą o przedsiębiorcach, jak i dealerach.

Marka dla flot

Full Service Leasing to program obsługi firmowej floty, który zapewnia wygodę działania i zdejmuje z pracowników firm wiele uciążliwych obowiązków. Pakiet FSL obejmuje dwa warianty finansowania, które rozróżniamy ze względu na wielkość parku odbiorcy końcowego. Pierwszy z nich stanowi optymalne rozwiązanie dla jednoosobowych działalności gospodarczych oraz małych firm, które dysponują 10-15 samochodami. W ramach finansowania Leasing Moc Niskich Rat FSL klient otrzymuje gwarancję stałej, niskiej miesięcznej raty przez cały okres obowiązywania umowy. W skład produktu wchodzą ponadto: wszystkie okresowe przeglądy i naprawy serwisowe, wsparcie w zarządzaniu szkodami, promocyjny pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych, a ofertę użytkownik może dodatkowo rozszerzyć m.in. o wymianę opon, samochód zastępczy oraz ubezpieczenia GAP/RTI.

Pojazdy finansowane w ramach
FSL utrzymują stałą wartość
rezydualną, którą gwarantuje
VWFS. Po zakończeniu leasingu
dealer może więc odkupić auto,
by sprzedać je raz jeszcze

Druga opcja to Full Service Leasing dla przedsiębiorstw, w których flota aut wynosi od 15 do 30 sztuk. Oferta zawiera pełne ubezpieczenie pojazdu, przeglądy okresowe, naprawy mechaniczne (w tym nieobjęte gwarancją i te, których auto będzie wymagać po jej zakończeniu), wymianę i przechowywanie opon, pakiet assistance, samochód zastępczy, ubezpieczenia, likwidację szkód komunikacyjnych, a nawet karty paliwowe oraz raportowanie i telematykę. – W asortymencie jest też usługa door to door, w ramach której konsultanci SEAT-a zajmują się na przykład transportem aut na przeglądy – mówi Maciej Zwiewka, kierownik sprzedaży flotowej w Volkswagen Financial Services.

SEAT nie zapomniał również o największych klientach, ale w tym wypadku producent stawia na indywidualne rozwiązania skrojone bezpośrednio pod potrzeby kupującego. Z każdego rodzaju finansowania, oprócz klientów SEAT-a, mogą skorzystać także przedsiębiorcy zainteresowani poszerzeniem firmowej floty o auta marki CUPRA.

Zbudować lojalność

Korzyści z Full Service Leasingu dla użytkownika i klienta są dość jasne. Najwyższy czas przejść do pytania: co będą z tego mieli dealerzy? Tu listę otwiera element, który, w dobie kryzysu i nadchodzących zmian w motoryzacji (takich jak model agencyjny czy sprzedaż online), wydaje się kluczowy z punktu widzenia ASO – chodzi oczywiście o utrzymanie klienta w dealerskiej sieci i jak najwyższą retencję. FSL dla sieci SEAT-a jest bowiem skonstruowany w taki sposób, by przedsiębiorca przez cały okres trwania kontraktu korzystał wyłącznie z usług ASO, dzięki czemu dealer może zminimalizować odpływ osób do warsztatów nieautoryzowanych. Wzrost regularnych wizyt w sprawie naprawy zawieszenia, napędu, układu kierowniczego czy elektryki jest widoczny zwłaszcza w 3. i 4. roku eksploatacji auta, kiedy w związku z wyższymi kosztami napraw klienci często decydują się zakończyć współpracę z dealerem na rzecz „zaprzyjaźnionych” stacji. Dedykowany program dostosowany do ich potrzeb nie tylko wzmacnia lojalność, ale też pozytywnie wpływa na postrzeganie salonu oraz marki. – Utrzymanie doskonałych relacji z naszymi partnerami dzięki finansowaniu floty w produkcie Full Service Leasing to także świetna okazja na dodatkowy kontakt i możliwość zaprezentowania oferty na nowe samochody z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym – przekonuje Maciej Zwiewka. Dodatkowo, sprzedając w ramach FSL, dealer może liczyć na bonusową marżę.

Z racji bliskiej współpracy ze swoją ASO Centrum Techniczne Volkswagen Financial Services czuwa, by klienci byli umawiani do serwisu w najdogodniejszych terminach, a jednym z priorytetów centrali jest efektywne zarządzanie czasem i optymalizacja kalendarza. Nie jest przecież tajemnicą, że odpowiednie rozłożenie ruchu w warsztacie to jedno z podstawowych wyzwań podczas organizowania pracy serwisu, które wpływa nie tylko na liczbę wykonanych zleceń oraz rentowność, ale również na stopień zadowolenia obsługiwanych firm – w końcu nikt nie lubi czekać w kolejce (a przedsiębiorcy tym bardziej). Większą stabilizację prowadzonego biznesu zapewnia ponadto przewidywalna liczba przejść serwisowych, która ułatwia dealerowi oszacowanie możliwości stacji i trafniejsze przygotowanie dealerstwa w kolejnych latach. A to przekłada się na oszczędności wynikające z optymalizacji kosztowej.

Dealerzy ani klienci nie ponoszą przy tym żadnego ryzyka, bo odpowiedzialność związaną ze szkodami bierze na siebie Volkswagen Financial Services. Elastyczna oferta pozwala też klientom na rezygnację ze zbędnych dla nich usług bez wzrostu cen pozostałych elementów pakietu – co daje możliwość personalizacji produktu, który nie traci nic ze swojej atrakcyjnej ceny. A na tym nie koniec, ponieważ pojazdy finansowane w ramach FSL utrzymują stałą wartość rezydualną, którą gwarantuje VWFS – po zakończeniu leasingu dealer może więc odkupić auto, by sprzedać je raz jeszcze (choćby w finansowaniu) i by mogło ono zarabiać na siebie przez kolejne lata. W rezultacie w trakcie całego okresu eksploatacji stacja będzie mogła wypracować dodatkową marżę na ubezpieczeniu, serwisie, sprzedaży części czy akcesoriów.

Sprawdzone rozwiązanie

Full Service Leasing to de facto outsourcing zarządzania służbowymi pojazdami, który zapewnia pełną mobilność użytkownikom samochodów i ich firmom. To wygodna opcja dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, które nie chcą przeznaczać znaczących pieniędzy na rozbudowę działów flotowych, zwłaszcza w niepewnych czasach, kiedy każda zaoszczędzona złotówka liczy się podwójnie. Przedstawiciele MŚP coraz częściej dostrzegają zresztą wartość pakietów zapewniających nieograniczoną mobilność i rezygnują z klasycznego leasingu z niskim wykupem na rzecz bardziej zaawansowanych programów, takich jak Full Service Leasing. – Tego typu nowoczesne finansowanie połączone z usługami dodatkowymi pozwala przedsiębiorcom skupić się wyłącznie na rozwoju swojego biznesu, bez rozpraszania się kwestiami technicznymi czy wyborem serwisu A lub B – podsumowuje Maciej Zwiewka.

Korzystając z FLS, kupujący nie musi martwić się nawet sytuacją, gdy w krótkim czasie awarii ulegnie kilka pojazdów, bo koszt miesięcznej eksploatacji floty jest zawsze taki sam, zaś wszystkie naprawy są „uwzględnione” w stałej racie finansowania obejmującej cały park. Rozwiązanie zaproponowane przez SEAT-a ściąga więc z klienta niebezpieczeństwo pojawienia się niespodziewanych, za to bardzo uciążliwych kosztów, a do tego ułatwia kalkulację budżetu na utrzymanie floty. Jedynym dodatkowym wydatkiem po stronie firmy jest de facto zakup paliwa (choć i tę „niedogodność” można rozwiązać w ramach karty paliwowej).

Opcja dla wszystkich

W trakcie pandemii nauczyliśmy się bardziej cenić czas oraz prostotę. W ten trend wpisuje się nowoczesny program finansowania SEAT-a, który pozwala załatwić wszystkie sprawy związane z użytkowaniem samochodów – takie jak serwisowanie czy ubezpieczenie – jedną umową. W dobie coraz bardziej rozpychających się na rynku zewnętrznych CFM-ów importerski projekt, który bierze pod uwagę nie tylko oczekiwania kupujących, ale też długoterminowy zysk stacji dealerskiej, wydaje się krokiem w pożądanym kierunku. I dowodem na to, że w walce o klienta biznesowego SEAT zdecydowanie podejmuje rękawicę.

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Nowy format Renault
Redakcja
24/4/2024
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Aktualności
Toyota ze wzrostem w I kw.
Redakcja
19/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.