Aktualności

Stellantis wygrywa z Teslą w Europie

W pierwszym półroczu Stellantis wygrało z Teslą pod kątem łącznej sprzedaży aut elektrycznych, choć na słabszy niż zwykle wynik firmy Elona Muska wpłynęło zamknięcie fabryki w Szanghaju.

Najlepszy wynik sprzedaży „elektryków” w Europie osiągnęła Grupa Volkswagen. Z salonów producenta w pierwszym półroczu wyjechało 116 307 modeli – wynika z danych Dataforce. Stellantis znalazł się na drugim miejscu ­z wynikiem 105 413 szt., a Tesla na trzecim, z łączną sprzedażą na poziomie 78 277 samochodów. Powyższe dane dotyczą rejestracji w krajach UE oraz Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Islandii i Norwegii (informacje o sprzedaży w Portugalii, Szwecji i Finlandii nie były dostępne).

Tesla wypadłaby zdecydowanie lepiej, gdyby nie to, że w ostatnim czasie, wskutek koronawirusa, zamknięto jej fabrykę w Szanghaju. Zakład produkował Model 3, który następnie trafiał m.in. do Europy. Firma Elona Muska utrzymała jednak pozycję lidera w wypadku najchętniej wybieranych pojedynczych modeli. Sprzedała bowiem 39 969 szt. Modelu Y, a także 38 280 szt. Modelu 3 (-25 proc. r/r), zajmując tym samym pierwsze i drugie miejsce. Trzecia pozycja przypadła elektrycznemu nowemu Fiatowi 500 (32 315 szt., +72 proc. r/r).

Zdaniem analityka Matthiasa Schmidta, założyciela Schmidt Automotive Research, nowy Fiat 500 był kluczowy dla Stellantisa, gdyż jest on najchętniej wybieranym „elektrykiem” w Europie Zachodniej w drugim kwartale br. Co więcej, Carlos Tavares, dyrektor generalny koncernu, zdradził, że mały hatchback okazał się w tym okresie najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym we Włoszech, a nawet w Niemczech, gdzie dotychczas wyraźnie dominowała Tesla. Dużą rolę na europejskim rynku odegrał ponadto Peugeot e-208 (21,918 szt., +11 proc. r/r), który, analizując okres od kwietnia do czerwca, stał się elektrycznym liderem na terenie Francji.

Przypomnijmy, że od stycznia do czerwca przychody netto Stellantisa wzrosły o 17 proc. r/r (do 88 mld euro). W tym czasie marża operacyjna wyniosła 14,1 proc. (wzrost z 11,4 proc.), zaś zysk netto zwiększył się o 34 proc. do 8 mld euro. Richard Palmer, dyrektor finansowy grupy, skomentował, że w osiągnięciu tak dobrego wyniku pomogła sprzedaż pojazdów o wysokiej marży, w tym modeli elektrycznych.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Nowy format Renault
Redakcja
24/4/2024
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Aktualności
Toyota ze wzrostem w I kw.
Redakcja
19/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.