„Dotacja dla osób fizycznych do zakupu auta elektrycznego wyniesie 18 750 zł, a dla tych z Kartą Dużej Rodziny 27 tys. zł” – zadeklarował wiceminister klimatu Ireneusz Zyska.
Zyska, przedstawiając program, zaznaczył, że wsparcie dla pojazdów zeroemisyjnych – w tym wodorowych – będzie dostępne dla firm i organizacji, tak samo jak dopłaty do leasingu.
Ministerstwo Klimatu poinformowało, że limit ceny auta z dopłatą to 225 tys. zł (nie dotyczy posiadaczy Karty Dużej Rodziny), a budżet całego programu wyniesie pół miliarda zł – wnioski będą przyjmowane do 2025 r. lub do wykorzystania całego budżetu.
Jak podkreślił wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) Artur Lorkowski „program jest skierowany do wszystkich kategorii odbiorców. Od 12 lipca wnioski o dotacje na zakup pojazdów mogą składać osoby fizyczne, a za kilka tygodni taką możliwość otrzymają przedsiębiorcy, samorządy i inne instytucje”.
Podczas prezentacji nowego programu Lorkowski zaznaczył, że równocześnie ruszą dotacje do leasingu. Niezależnie od formy finansowania „elektryków” (zakup, leasing, najem) – warunki wsparcia pozostaną niezmienne.
Wiceprezes NFOŚiGW wyjaśnił też, że wnioskodawcy, którzy nie są os. fizycznymi będą mogli ubiegać się o wsparcie do 27 tys. na pojazdy kat. M1, o ile zadeklarują średnioroczny przebieg min. 15 tys. km W przypadku pojazdów kat, L limit dofinansowania wyniesie 4 tys. zł.
Największe wsparcie otrzyma kategoria N1. W tym wypadku maksymalna kwota osiągnie wysokość 70 tys. zł, ale warunkiem jest zadeklarowanie średniorocznego przebiegu przekraczającego 20 tys. km – dodał Lorkowski.
Źródło: Businessinsider.com