Aktualności

Spectralizm – Warsztat-Ludzie-Technologie

Wrześniowa konferencja dla serwisów samochodowych okazała się strzałem w dziesiątkę. W kontekście obecnej sytuacji na rynku napraw trafnie dobrane wystąpienia eksperckie były świetnym przyczynkiem do dyskusji podczas paneli dyskusyjnych i rozmów kuluarowych.

Idealnym gruntem do spotkania stały się sale konferencyjne i wyjątkowe otoczenie Pałacu Mierzęcin. Hasło przewodnie konferencji Warsztat-Ludzie-Technologie wskazuje na trzy najważniejsze aspekty poruszane podczas wydarzenia.

Zacznijmy od hasła „warsztat”. Tu po oficjalnym otwarciu konferencji i przywitaniu gości przez Prezesa NOVOL Filipa Nowakowskiego, swoje wystąpienie rozpoczął Witold Horowski – Dyrektor Marketingu Refinish NOVOL. Dotyczyło ono modelu biznesowego serwisów w świetle obecnych trendów. Wskazywało na najważniejsze wyzwania stojące przed zarządzającymi pozwalające nadążyć za zmianami wymuszonymi przez otaczającą nas, często brutalną, rzeczywistość. Łukasz Szarama – rzeczoznawca, biegły i ekspert branży motoryzacyjnej – z kolei poruszył bardzo trudny aspekt rozliczeń z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi po ostatnich zaleceniach KNF. Swoją cegiełkę, jeszcze bardziej podgrzewając atmosferę na sali, dorzucił kolejny ekspert w branży – Maciej Brzeziński wystąpieniem na temat rentowności warsztatów. Naturalną kontynuacją była prezentacja adwokata Łukasza Kowalskiego na temat wsparcia kancelarii prawnych w sporach z TU.

Drugi dzień rozpoczął Wojciech Stachnowicz – Dyrektor ds. jakości Compet Polska – prezentacją na temat kompetencji kosztorysantów. Nie trzeba wielu słów, żeby wyobrazić sobie, jak taki temat podziałał na szefów serwisów. I w końcu Krzysztof Podhorodecki – właściciel firmy doradczej, a jednocześnie niemalże legenda branży, mówił o doświadczeniach serwisów Europy Zachodniej i USA, które można z powodzeniem przekładać na działalność polskich warsztatów.

„Ludzie” – brawurowe i nieprzypadkowo kontrowersyjne wystąpienie Aleksandry Materny – odbiło się szerokim echem i było długo dyskutowane. Dotyczyło zarządzania pracownikami w warunkach ciągłej rotacji i budowania relacji 360 stopni.

Wreszcie „technologia”. Tutaj Tomasz Tomczyk opowiedział o oszczędnościach, które może poczynić lakiernia nieznacznie, modyfikując technologię, wprowadzając odpowiednie produkty i korygując proces naprawy. Suma oszczędności materiałowych, roboczogodziny i energii może przekroczyć nawet 50 proc., co przy dzisiejszych cenach jest niebagatelną wartością. Bardzo ciekawe było również wystąpienie Michała Kierczyńskiego, poświęcone nowym narzędziom cyfrowym i ich wpływowi na biznes. Każdy z segmentów wystąpień kończył się debatą, podczas której na fotelach zasiadali prelegenci, a głos zabierały osoby zgromadzone na sali.

Ostatnim wystąpieniem był wykład o perswazji, komunikacji i zaufaniu, czyli jak być skutecznym i pomnażać zyskowność w biznesie. To był prawdziwy show Grzegorza Załuskiego. Show, który trwał prawie 2 godziny nie dlatego, że tak został zaplanowany, ale przez olbrzymie zainteresowanie i w efekcie sporą interakcję z widzami. To było świetne podsumowanie dwóch udanych dni konferencji.

Uzupełnieniem konferencji były prezentacje partnerów wydarzenia, firm Anest Iwata i Sata. Natomiast o przyjazną, efektowną i efektywną formę całości zadbało grono moderatorów z zespołu NOVOL, Wojciech Kuśmirek, Piotr Modzelewski, Wojciech Jagodziński oraz Michał Kierczyński i Tomasz Tomczyk. wieczorny bankiet, okraszony koncertem i popisami iluzjonisty, dał z kolei możliwość rozmów w luźnej i niezobowiązującej atmosferze. Mierzęcin jako miejsce spotkań, doskonale dobrani prelegenci, świetnie ułożony program i niezwykła atmosfera, którą stworzyli uczestnicy… Już dziś wiemy, że druga edycja konferencji nie była ostatnią i za rok zapewne spotkamy się po raz trzeci.

Piotr Modzelewski
MANAGER Spectral

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Używane po włosku: lekcja dla branży
Redakcja
10/10/2024
Aktualności
„Elektryki” pod ścianą
Redakcja
10/10/2024
Aktualności
Europa-Chiny: kluczowy tydzień
Redakcja
10/10/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.