Aktualności

Relacje to nasz priorytet

Europejski Fundusz Leasingowy należy do Grupy Credit Agricole i jest jednym z głównych graczy na rynku polskiego leasingu. Działamy od ponad trzech dekad. Nasze atuty to nie tylko duże doświadczenie i wysokie standardy obsługi, ale przede wszystkim owocna współpraca z klientami i partnerami biznesowymi.

ROBERT DUDZIŃSKI
EFL FINANCE
DYREKTOR SPRZEDAŻY RYNKÓW
STRATEGICZNYCH

O sile marki EFL dobitnie świadczą wypracowane przez nas w ubiegłym roku wyniki sprzedaży. W drugim pandemicznym roku poradziliśmy sobie zdecydowanie lepiej niż ogół branży leasingowej. Leasingiem i pożyczką sfinansowaliśmy aktywa o łącznej wartości 7,6 mld zł. To rekordowy wynik, który oznacza aż 42-proc. wzrost w porównaniu do 2020 r. Warto dodać, że w tym samym czasie rynek odnotował dynamikę niższą o ponad 11 pp. (+30,7 proc. r/r). Dobre wyniki pozwoliły też zwiększyć nasze udziały rynkowe – na koniec 2021 r. wyniosły one 9,3 proc., podczas gdy jeszcze rok wcześniej – 8,6 proc. Oznacza to, że wypracowaliśmy najwyższy poziom sprzedaży od 2011 r. W ubiegłym roku osiągnęliśmy również bardzo dobre wyniki w segmencie pojazdów osobowych i dostawczych. Łączna wartość sfinansowanych przez nas samochodów osobowych i dostawczych wyniosła blisko 2,8 mld zł, co oznacza wzrost na poziomie 26 proc. r/r.

EFL360 – SZYBKOŚĆ, ZARZĄDZANIE, KONTROLA

Działamy na rynku już od 31 lat. Mamy rozbudowaną sieć sprzedaży w całej Polsce, składającą się z 261 mobilnych doradców, 32 zespołów sprzedażowych i 32 autoryzowanych przedstawicieli. Współpracujemy z ponad 90 tys. dostawców, a dużą część tej grupy stanowią dealerzy. Rynek finansowania pojazdów jest głównym filarem biznesu Grupy EFL, dlatego tak dużą wagę przykładamy do budowania relacji z dealerami. Specjalnie dla dealerów stworzyliśmy też szeroki wachlarz dedykowanych produktów i usług, takich jak finansowanie stoków samochodów nowych, demonstracyjnych i używanych (ze wszystkimi rodzajami napędu), a także możliwość wspólnych działań marketingowych czy organizacji szkoleń.

Naszym priorytetem jest to, aby proces finansowania klienta był szybki, prosty i efektywny. Szczególny nacisk kładziemy na specjalistyczne narzędzia IT, umożliwiające obsługę klienta zarówno w salonie, jak i w dowolnym wskazanym przez niego miejscu. Jako jedni z pierwszych na rynku przygotowaliśmy m.in. dedykowany system transakcyjny do obsługi wniosków i umów leasingowych (o nazwie EFL360), który udostępniamy naszym partnerom biznesowym.

Pracownicy działu F&I dealera, przy pomocy indywidualnych loginów i haseł otrzymują bezpośredni dostęp do systemu EFL360, dzięki czemu mają możliwość ofertowania oraz bezpośredniej obsługi wniosków i umów leasingowych. System daje pracownikom większą kontrolę, możliwość szybszego procesowania i finalizacji umów, a co więcej samodzielnego kształtowania polityki cenowej i marżowej. Zdecydowana większość (85 proc.) decyzji leasingowych w programie EFL360 wydawana jest w trybie automatycznym. W praktyce wygląda to tak, że pracownik salonu dealerskiego, po wypełnieniu z klientem wniosku, w ciągu kilku sekund otrzymuje decyzję i, w przypadku gdy jest ona pozytywna, może błyskawicznie wygenerować umowę gotową do podpisu. Oznacza to z jednej strony oszczędność czasu po stronie zarówno klienta, jak i specjalisty F&I, a z drugiej – wymierną korzyść finansową dla dealera.

Oczywiście rynek wciąż stawia przed nami nowe wyzwania. Dziś konieczne jest kompleksowe podejście do transakcji, gdzie rentowność buduje się nie tylko na sprzedaży pojazdu, ale także na marży z kontraktów finansowych. Dzięki możliwościom, które daje system EFL360, pracownicy dealera otrzymują określone kompetencje, co stwarza im możliwość aktywnego kształtowania oferty i pełną kontrolę nad całym procesem – od ofertowania po finalizację. Nie muszą już oni kontaktować się z podmiotami zewnętrznymi i powierzać im procesowania wniosku. Transakcja staje się więc sprawniejsza, szybsza, a co ważniejsze, eliminuje ryzyko utraty klienta.

NIE TYLKO LEASING, NIE TYLKO STOKI

Propozycja współpracy kierowana przez Europejski Fundusz Leasingowy do dealerów nie ogranicza się jednak wyłącznie do leasingu. Klienci mają możliwość wyboru formy finansowania z bogatego pakietu produktów całej Grupy Credit Agricole, tj. leasingu, najmu, kredytu czy pożyczki. Oferujemy również ubezpieczenia, a dla zainteresowanych mamy usługi faktoringu. Staramy się, by nasza oferta była idealnie dopasowana do potrzeb dealerów i w związku z tym dajemy możliwość doboru produktów dedykowanych, w ramach indywidualnych parametrów.

Oferta EFL dla salonów dealerskich obejmuje również możliwość skorzystania z finansowania stoków dealerskich lub kredytu obrotowego, także w formie faktoringu. Co to oznacza w praktyce? Możemy finansować dealerowi pojazdy (jako towar handlowy), przyznając mu określony limit finansowy w celu dokonywania/ refinansowania zakupu pojazdów u importera (lub na rynku – w przypadku samochodów używanych).

System EFL360 daje
pracownikom dealera
możliwość szybszego
procesowania
i finalizacji umów
leasingowych,
a nawet samodzielnego
kształtowania polityki
cenowej i marżowej

Jesteśmy jednym z sygnatariuszy „Rekomendacji Zasad Dobrej Współpracy” – porozumienia, które ma na celu budowanie pożądanej kultury współpracy i określa zasady relacji biznesowych pomiędzy instytucjami finansowymi i dealerami samochodów. EFL deklaruje wsparcie i dostęp do wiedzy z zakresu produktów finansowych czy procesu sprzedażowego zarówno dealerom, jak i ich pracownikom. W ramach współpracy zapewniamy dealerom dedykowanych opiekunów, którzy zajmują się m.in. wdrożeniem systemu EFL360, szkoleniem pracowników
czy wsparciem w bieżącej aktywności.

GRAMY W ZIELONE

Firmy leasingowe, w tym również EFL, coraz chętniej angażują się w działania w zakresie rozwoju „zielonej” technologii. Chodzi tutaj zarówno o leasing samochodów elektrycznych, jak i o finansowanie odnawialnych źródeł energii, w tym przede wszystkim fotowoltaiki.

Wartość elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych wyleasingowanych przez EFL w 2021 r. była aż o 88 proc. wyższa niż rok wcześniej i wyniosła w sumie prawie 50 mln zł. Nasi klienci najczęściej wybierali samochody marki Tesla, a EFL zyskał w tym brandzie miano lidera rynku, finansując aż 141 szt. (trzy razy więcej niż rok wcześniej). Duży udział w „ekoflocie” Grupy EFL mają pojazdy ciężkie – wartość udzielonego finansowania wyniosła ponad 30 mln, przy ponad 44-proc. wzroście rok do roku.

Od dawna dokładamy wszelkich starań, by aktywnie uczestniczyć w „zielonej rewolucji” na polskich drogach. Należąca do Grupy EFL spółka Carefleet zawarła umowę z Bankiem Ochrony Środowiska i tym samym Grupa EFL dołączyła do programu „Mój elektryk” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dla klientów zainteresowanych zakupem nowych aut z napędem elektrycznym lub wodorowym przygotowaliśmy specjalną ofertę leasingu z wysokim wykupem i serwisem. W przypadku samochodów osobowych (do przewozu maksymalnie 8 osób) o wartości do 225 tys. zł leasingobiorca może liczyć na dotację w wysokości 18 750 zł. Natomiast, jeśli zadeklaruje średnioroczny przebieg pojazdu w wysokości co najmniej 15 tys. km, dopłata może wzrosnąć do 27 tys. zł. Beneficjenci zainteresowani leasingiem pojazdów dostawczych mogą liczyć na dopłatę w wysokości do 50 tys. zł (do 20 proc. kosztów kwalifikowanych), a przy zadeklarowanym średniorocznym przebiegu powyżej 20 tys. km rocznie – nawet do 70 tys. zł (i do 30 proc. kosztów kwalifikowanych). Do skorzystania ze wsparcia w ramach programu „Mój elektryk” Grupa EFL zaprasza przedsiębiorców, rolników indywidualnych, jednostki administracji publicznej, a także stowarzyszenia, fundacje czy spółdzielnie.

KOMPLEKSOWY PARTNER W BIZNESIE

Podsumowując, dostarczamy przedsiębiorcom różnorodne usługi finansowe, takie jak: leasing, pożyczka, faktoring, ubezpieczenia czy inne produkty dodatkowe. Chcemy zmienić tym samym postrzeganie EFL – ze spółki kojarzonej wyłącznie z leasingiem, w dostawcę kompleksowych usług finansowych dla przedsiębiorstw. Z tego względu rozwijamy również narzędzia elastycznego finansowania inwestycji, mając na uwadze sezonowość prowadzenia biznesu w określonych branżach: dzięki usłudze „Leasingu Swobodnego” zapewniamy naszym klientom elastyczność w regulowaniu wysokości spłat rat leasingowych w trakcie trwania umowy.

Oczywiście konsekwentnie podnosimy też jakość obsługi klientów, zapewniając im w tej dziedzinie naprawdę innowacyjne narzędzia. Idziemy tu z duchem czasu, wykorzystując cyfrowe rozwiązania, takie jak podpis kwalifikowany czy wideoweryfikacja w procesie obsługi, ale nie zapominając przy tym o najwyższych standardach dotyczących bezpieczeństwa transakcji. Wszystko to sprawia, że jesteśmy bardzo atrakcyjnym partnerem do współpracy w ramach rynku dealerskiego, zwłaszcza w obliczu wyzwań, przed którymi obecnie stoimy.

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Volvo mniej ambitne pod kątem elektryfikacji?
Redakcja
26/7/2024
Aktualności
Toyota: japońska marka z rekordem w Europie
Redakcja
25/7/2024
Aktualności
„Elektryk” Twingo poniżej 20 tys. euro. Produkcja ruszy w Słowenii
Redakcja
24/7/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.