Markus Duesmann stał na czele niemieckiej marki premium od kwietnia 2020 r., z powodzeniem kierując marką w trudnym okresie pandemii. Jednak zdaniem branżowego serwisu Electrek przyszłość Duesmanna już od kilku miesięcy była mocno niepewna, o czym miały decydować pogarszające się wyniki – zwłaszcza względem kluczowych rywali – Mercedesa i BMW.
Czy rzeczywiście? Dla polskich dealerów roszady w Audi mogą być niemałym zaskoczeniem, bo w ostatnich latach marka zanotowała olbrzymi progres, stając się najpopularniejszym brandem premium nad Wisłą. Z perspektywy wolumenowej również na pozostałych rynkach europejskich trudno mówić o pozycji Audi inaczej niż w superlatywach. Według danych ACEA w okresie styczeń-maj niemiecki producent zarejestrował na terenie Europy (UE, UK, EFTA) ponad 300 tys. nowych aut, co zagwarantowało mu pozycję na markowym podium za Volkswagenem i Toyotą. W samych Niemczech Audi także nie miało powodów do wstydu, kończąc I kwartał na trzeciej lokacie. Oprócz Volkswagena lepszy okazał się także Mercedes.
Nieco gorzej prezentowała się sytuacja pod kątem elektromobilności, bo w pierwszych miesiącach roku marka zarejestrowała dwa razy mniej aut niskoemisyjnych (BEV + PHEV) od rywali z segmentu. Z drugiej strony, model Audi Q4 e-Tron był trzecim najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym o korzeniach europejskich na świecie po Volkswagenach ID.4 i ID.3.
Co zatem dalej czeka Audi? O kierunku, którym podąży firma pod nowym kierownictwem, nie wiemy na razie zbyt wiele. – W tym momencie Gernot Döllner jest właściwą osobą do dalszego wzmacniania strategii produktowej firmy i jej pozycji na kluczowych rynkach. Wraz z całym zarządem, dopisze on kolejny rozdział do udanej realizacji strategii Audi – przekazał w komunikacie prasowym Manfred Döss, przewodniczący rady nadzorczej producenta.
Sam Döllner jest związany z Grupą Volkswagena od 30 lat. W tym okresie pełnił szereg funkcji kierowniczych w Porsche AG, w tym szefa działu rozwoju koncepcji. W trakcie swojej przygody z firmą odpowiadał również za serię Panamera. Od 2021 r. nadzoruje strategię produktu w ramach grupy oraz sekretariat generalny.