Wycena, którą proponuje Volkswagen, jest znacznie wyższa od wartości innych niemieckich producentów, takich jak BMW – 49 mld euro, czy Mercedes-Benz – 61 mld euro. IPO (pierwsza oferta publiczna) będzie warte 18,8 mld euro, co oznacza trzecią co do wielkości wycenę w historii europejskiej giełdy – podaje firma Refinitiv. Z kolei liczba akcji wyniesie 911 mln (nawiązanie do słynnego modelu Porsche 911). Koncern liczy, że łączne wpływy ze sprzedaży wyniosą od 18,1 mld do 19,6 mld euro, a zarobione pieniądze pomogą w elektryfikacji oraz inwestycjach w oprogramowanie.
Przedstawiciele koncernu przyznają, że prawie połowę wpływów wykorzystają na wypłatę jednorazowej specjalnej dywidendy, zaś pozostałe fundusze przeznaczą na wspomniane inwestycje w rozwój.
„IPO Porsche najprawdopodobniej odniesie sukces. Inwestorzy już ustawiają się w kolejce. Jeśli IPO Porsche pójdzie dobrze, można wyobrazić sobie trafienie na giełdę innych marek Volkswagena, takich jak Audi” – zakłada cytowany przez Reutersa ekspert motoryzacyjny Arndt Ellinghorst z firmy analitycznej Quantco. Czas na zapisy dla inwestorów prywatnych (w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech i Hiszpanii) i instytucjonalnych potrwa od 20 do 28 września.