W bieżącym kwartale zmalała grupa osób deklarujących zakup samochodu nie starszego niż 5 lat (z 45 do 35 proc.), a przy tym nie zanotowano wzrostu zainteresowania kupnem aut mających ponad 10 lat. Ale już prawie trzykrotnie (z 4 do 11 proc.) wzrósł odsetek klientów zainteresowanych zakupem ośmioletnich pojazdów. „Kupno takiego auta to dobre rozwiązanie pod warunkiem, że było ono regularnie serwisowane. Z badań przeprowadzonych przez nas w czerwcu br. na grupie osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiły auto używane, wynika, że niełatwo jest kupić dobry samochód z drugiej ręki” – twierdzi Daria Zielaskiewicz, dyrektor marketingu i brand managementu w VFS Polska. Ostatnie badanie firmy pokazuje, że w najbliższym czasie najbardziej popularne będą dziesięcioletnie auta (23 proc.), następnie pięcioletnie (22 proc.) oraz ośmioletnie (11 proc.).
Dodajmy, że w trzecim kwartale 2021 r. z 55 do 56 proc. wzrósł odsetek badanych deklarujących zakup auta w cenie do 50 tys. zł. I o ile w przedziale cenowym 50-100 tys. zł zanotowano wzrost zainteresowania z 28 do 31 proc., to widać spadki w zakresie 100-150 tys. zł (z 13 do 11 proc.) oraz powyżej 150 tys. zł (z 4 do 3 proc.). „Choć w poszczególnych przedziałach zmiany mogą wydawać się nieznaczne, to patrząc na nie całościowo widzimy, że rośnie zainteresowanie tańszymi samochodami” – przekonuje Daria Zielaskiewicz.