Aktualności

Polacy zainteresowani ośmioletnimi autami

Polacy w trzecim kwartale tego roku są znacznie bardziej zainteresowani kupnem ośmioletnich aut – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Financial Services Polska.

W bieżącym kwartale zmalała grupa osób deklarujących zakup samochodu nie starszego niż 5 lat (z 45 do 35 proc.), a przy tym nie zanotowano wzrostu zainteresowania kupnem aut mających ponad 10 lat. Ale już prawie trzykrotnie (z 4 do 11 proc.) wzrósł odsetek klientów zainteresowanych zakupem ośmioletnich pojazdów. „Kupno takiego auta to dobre rozwiązanie pod warunkiem, że było ono regularnie serwisowane. Z badań przeprowadzonych przez nas w czerwcu br. na grupie osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiły auto używane, wynika, że niełatwo jest kupić dobry samochód z drugiej ręki” – twierdzi Daria Zielaskiewicz, dyrektor marketingu i brand managementu w VFS Polska. Ostatnie badanie firmy pokazuje, że w najbliższym czasie najbardziej popularne będą dziesięcioletnie auta (23 proc.), następnie pięcioletnie (22 proc.) oraz ośmioletnie (11 proc.).

Dodajmy, że w trzecim kwartale 2021 r. z 55 do 56 proc. wzrósł odsetek badanych deklarujących zakup auta w cenie do 50 tys. zł.  I o ile w przedziale cenowym 50-100 tys. zł zanotowano wzrost zainteresowania z 28 do 31 proc., to widać spadki w  zakresie 100-150 tys. zł (z 13 do 11 proc.) oraz powyżej 150 tys. zł (z 4 do 3 proc.). „Choć w poszczególnych przedziałach zmiany mogą wydawać się nieznaczne, to patrząc na nie całościowo widzimy, że rośnie zainteresowanie tańszymi samochodami” – przekonuje Daria Zielaskiewicz.

Skontaktuj się z autorem
Kacper Czachor
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Rynkowe wzrosty po trzech kwartałach
Redakcja
8/10/2024
Aktualności
Używane Fordy coraz silniejsze
Redakcja
8/10/2024
Aktualności
VW w Polsce: 30-dniowy program testowania „elektryków”
Redakcja
7/10/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.