Pierwszy salon Nio zostanie otwarty w Oslo w III kwartale 2021 r. Kolejne punkty marki powstaną do 2022 r. w Bergen, Stavanger, Trondheim oraz Kristiansand. Marka zadebiutuje w Europie elektrycznym SUV-em ES8, a rok później oferta firmy zostanie rozszerzona o nowego sedana ET7, pierwszy autonomiczny model Nio.
Z informacji portalu Automotive News wynika, że marka wdroży model sprzedaży bezpośredniej, opartej na niewielkich showroomach, z pominięciem tradycyjnej sieci dealerskiej. Do końca roku Nio zbuduje również cztery stacje wymiany akumulatorów. To pomysł ściągnięty prosto z Chin, gdzie pod koniec kwietnia producent otworzył Nio Power Swap Station 2.0, zautomatyzowany punkt wymiany baterii, który umożliwia „naładowanie” pojazdu elektrycznego poprzez zamianę rozładowanego akumulatora na nowy w czasie zaledwie kilku minut. Pierwsze kroki w tym kierunku firma wykonała już przed laty, ale przedstawiciele Nio przekonują, że nowa generacja stacji zapewnia trzykrotnie większą wydajność. W najbliższych latach Nio we współpracy z Sinopec chce zbudować 5 tys. punktów wymiany na terenie Chin.
Wróćmy jednak do Europy, bo choć Norwegia ma być pierwszym celem ekspansji chińskiego producenta, to w założeniu niejedynym. Dyrektor generalny Nio Wiliam Li zapowiedział, że poza Norwegią przedsiębiorstwo zamierza rozpocząć działalność na jeszcze pięciu europejskich rynkach. „Ekspansja w Europie pozwoli nam rozwinąć skrzydła. Poprzeczka będzie zawieszona wyżej, gdyż wkroczymy na rozwinięte rynki z bardziej wymagającą konkurencją” – powiedział szef Nio. W dłuższym okresie marka planuje także debiut na amerykańskim podwórku, ale na razie nie wiadomo, kiedy miałoby to nastąpić.
Źródło: Automotive News
Fot. Wikipedia / JustAnotherCarDesigner