Aktualności

Mitsubishi pozostanie w Polsce

Japońska marka nie zamierza opuszczać Europy. Koncern poinformował o produkcji kolejnych modeli, które powstaną w zakładach Renault.

Eclipse Cross PHEV

Latem ubiegłego roku branżę motoryzacyjną obiegła informacja o planowanym „zamrożeniu” wprowadzania nowych modeli Mitsubishi na europejski rynek. Zastanawiano się wówczas, czy marka planuje na dobre opuścić Stary Kontynent. Jesienią koncern zdementował te pogłoski, zapowiadając premierę modelu Eclipse Cross w wersji plug-in na wybranych europejskich rynkach. „Mitsubishi Eclipse Cross PHEV będzie sukcesywnie wprowadzany od wczesnej wiosny 2021 r. (…) Polski debiut tego modelu jest w tej chwili planowany” – przekazało wtedy w oficjalnym komunikacie MMC Car Poland.

W tym, że Mitsubishi jednak nigdzie się nie wybiera, utwierdzają nas kolejne informacje napływające ze strony Japończyków. Począwszy od 2023 r. Mitsubishi Motors będzie sprzedawać dwa „siostrzane modele” produkowane w fabrykach Grupy Renault – auta będą oparte na tych samych platformach. Z kolei wspomniany już wcześniej Eclipse Cross zadebiutuje w Polsce już w kwietniu bieżącego roku.

Mimo to, jak poinformował Takao Kato, dyrektor generalny Mitsubishi Motors, decyzja o niewprowadzaniu nowych modeli na rynki europejskie pozostaje aktualna. „Z radością oczekujemy modeli OEM Renault na rynku europejskim i perspektywy zdobycia nowych klientów. Firma wdraża reformy strukturalne w Europie, a nasza decyzja o zamrożeniu rozwoju nowych samochodów na rynek europejski, ogłoszona w ramach naszego średnioterminowego planu biznesowego w lipcu 2020 r., zostaje w mocy. Jednak umowa dotycząca dostarczania nowych modeli umożliwi nam oferowanie produktów opracowywanych i produkowanych w Europie oraz realizowanie naszej bieżącej działalności posprzedażnej”– przekazał Kato. No cóż, brzmi trochę jak próba obejścia własnego zakazu, ale…

Nowe auta na bazie Renault nie trafią jednak do wszystkich krajów Europy, a „ofiarą” restrukturyzacji padnie Wielka Brytania. Mitsubishi poinformowało bowiem, że nowe modele nie będą projektowane z myślą o ruchu lewostronnym. Brytyjski importer planuje wyprzedać przebywające na stokach auta do jesieni 2021 r. – po tym okresie skupi się na posprzedaży.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Rynkowe wzrosty po trzech kwartałach
Redakcja
8/10/2024
Aktualności
Używane Fordy coraz silniejsze
Redakcja
8/10/2024
Aktualności
VW w Polsce: 30-dniowy program testowania „elektryków”
Redakcja
7/10/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.