Klenkiewicz może pochwalić się ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Do Nissana trafił w 2007 r. – wcześniej, przez przeszło 6 lat był związany z Peugeotem, a kolejno z kilkoma grupami dealerskimi, w których piastował kierownicze stanowiska.
Kariera Macieja Klenkiewicza w japońskiej marce zaczęła się od pozycji szefa polskiego rynku. Następnie objął on funkcję dyrektora regionalnego w strukturach europejskiej centrali Nissana, zaś w 2013 r. przeniósł się do Finlandii, gdzie odpowiadał za sprzedaż na wszystkich rynkach skandynawskich i nadbałtyckich. W ostatnich latach Klenkiewicz zawiadywał natomiast działami handlowymi firmy na rynkach Azji i Oceanii jako wiceprezes ds. sprzedaży.
Do kompetencji nowego dyrektora będzie należało kierowanie strukturami Nissana w Polsce i na Ukrainie z centrali w Warszawie. Wyniki biznesowe regionu będzie raportował bezpośrednio do wiceprezesa Nissana w Europie.
„Sytuacja na rynku motoryzacyjnym zmienia się obecnie w bardzo dynamicznym tempie, tak w Polsce, jak i na Ukrainie, stawiając przed nami całkowicie nowe wyzwania. Wierzę, że w naszym regionie drzemie wielki potencjał i wraz z moim zespołem będziemy podejmować wysiłki, by nieustannie wzmacniać obecność marki na tych rynkach” – powiedział nowy szef Nissana.