Aktualności

Holding 1 sfinalizował zakup RRG Warszawa

Holding 1 wzbogacił swoje motoryzacyjne portfolio o dealerstwa Renault i Dacii działające w stolicy pod szyldem RRG Warszawa. Nowym podmiotem będzie zarządzał za pośrednictwem spółki-córki – Grupy PGD, jednego z liderów polskiego rynku dealerskiego.

Największa transakcja w historii branży dealerskiej stała się faktem. 1 grudnia 2022 r. Piotr Turek, dyrektor finansowy Renault Retail Group, przekazał symboliczny klucz zarządowi Holdingu 1. W wyniku porozumienia Grupa PGD zwiększy stan posiadania o cztery salony sprzedaży Renault oraz Dacii w Warszawie, pięć autoryzowanych serwisów i cztery zakłady blacharsko-lakiernicze. W październiku formalnej zgody na zakup udzielił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Zakupowi będzie towarzyszyć zmiana nazw handlowych – już wkrótce zamiast szyldu RRG Warszawka Aleje Jerozolimskie zobaczymy więc nazwę Renault PGD Aleje Jerozolimskie (i analogicznie: Renault PGD Puławska itd.). Rebranding ma też z czasem objąć pozostałe salony wielomarkowego dealera, a nowe oznakowanie będzie mocniej sygnalizować przynależność obiektu do Grupy.

Zakup RRG Warszawa jest bez wątpienia najważniejszym ruchem Holdingu 1 na rynku dealerskim, ale niejedynym. W pierwszym kwartale br. we Wrocławiu firma kupiła stację Forda oraz uruchomiła obiekt Mitsubishi. W Krakowie i Warszawie dealer otworzył salony dedykowane marce CUPRA (tzw. CUPRA studio). A na tym nie koniec, bo już wkrótce, od stycznia 2023 r., swoją działalność w Warszawie zainaugurują dealerstwa Opla oraz DS Automobiles, kolejnej nowej marki (po Renault i Dacii) w portfolio Grupy PGD.

Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich, wraz z Adamem Pietkiewiczem, prezesem Holdingu 1, na konferencji prasowej.

Połączenie Grupy PGD oraz RRG Warszawa może wreszcie oznaczać przetasowania na szczycie tabeli największych polskich dealerów, bo zsumowana sprzedaż nowych samochodów przez obie firmy w 2021 r. (RRG Warszawa – 5 269 szt., Grupa PGD – 17 155 szt.) pozwoliłaby wyprzedzić dotychczasowego lidera – Grupę Cichy-Zasada (20 583 szt.) Zdobycie tytułu lidera, choć miłe i cenne, nigdy nie było dla nas celem samym w sobie. Najważniejsza jest efektywność przedsięwzięcia, a tę długofalowo osiąga się nie rankingami sprzedaży, a budowaniem zaufania klientów podkreślił natomiast Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1.

Sprzedaż RRG Warszawa stanowi nie tylko pokaz siły Grupy PGD – to także element strategii Grupy Renault w ramach długoterminowego planu „Renaulution”. – Proces zmiany właścicielskiej,  a co za tym idzie sprzedaży 100 proc. udziałów Renault Retail Group Warszawa i oddanie działalności dealerskiej w ręce prywatnego przedsiębiorcy, jest elementem zmiany modelu biznesowego RRG w Europie. – powiedział na konferencji Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Volvo mniej ambitne pod kątem elektryfikacji?
Redakcja
26/7/2024
Aktualności
Toyota: japońska marka z rekordem w Europie
Redakcja
25/7/2024
Aktualności
„Elektryk” Twingo poniżej 20 tys. euro. Produkcja ruszy w Słowenii
Redakcja
24/7/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.