W Detroit zaprezentowano nowy-stary brand premium – chodzi o Wagoneer, czyli luksusową sub-markę Jeepa, która po amerykańskich drogach jeździła jeszcze w latach 90. Grand Wagoneer przeszedł do historii jako protoplasta luksusowych SUV-ów – wygląda na to, że obecne władze Jeepa chcą do tej historii nawiązać. Samochody marki będą wyposażone w napęd hybrydowy typu plug-in, by, zgodnie z planami Jeepa, zaproponować w ciągu najbliższych kilku lat „opcje elektryczne” dla wszystkich modeli.
„Nasz nowy koncept Grand Wagoneer naznacza pierwszy krok w odrodzeniu Wagoneera, prawdziwej i rzadkiej amerykańskiej ikony klasy premium. Wagoneer jest zakorzeniony w legendarnej marce Jeep (…), a jego powrót pozwala nam na ekspansję na arenę marek jeszcze wyższej klasy z wyniesionym na nowy poziom designem detali i zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i technologii” – powiedział Christian Meunier, globalny prezes marki Jeep-FCA. Według przedstawicieli koncernu design nowego modelu będzie łączył inspirację oryginałem z poszukiwaniem „nowoczesnej interpretacji luksusu i wolności”.
Na razie nie wiadomo, czy i kiedy Wagoneer będzie miał swoją premierę w Europie, bo rynek amerykański stanowi dla Jeepa i jego nowego brandu główny obszar zainteresowań – firma sprzedaje tam ponad milion pojazdów, kilkakrotnie więcej niż na terenie Unii Europejskiej. Samochód będzie produkowany w zakładach w Warren k. Detroit.
Zdjęcia: Media FCA



