Aktualności

Ford żegna Fiestę, S-Maxa i Galaxy!

Ford, po 46 latach i 5 milionach sprzedanych aut, kończy produkcję Fiesty. W 2023 r. z taśmy produkcyjnej zjadą też ostatnie sztuki modeli S-Max i Galaxy.

Ford today revealed for the first time the new Fiesta, featuring confident new styling, an enhanced technology package and powered by sophisticated mild hybrid powertrains to make the compact hatchback more future-ready than ever. License expires ————————– 2024-09-15 License scope ————————– A – Earned editorial, press releases, press kits B – All non-broadcast digital and online media C – All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc) Copyright and image rights ————————– This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.

Fiesta to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli Forda w Europie. Produkowane od prawie pół wieku auto, w okresie od 2009 do 2022 r. znajdowało się w czołówce europejskich rankingów sprzedaży. Ale postępujący spadek roli segmentu B, rosnące ceny aut i ograniczona dostępność produkcji zmieniły sytuację. Ze względu na coraz gorsze wyniki sprzedaży Ford, który planował ogłoszenie zakończenia produkcji Fiesty dopiero w przyszłym roku, zrobił to już teraz. Ostatni egzemplarz popularnego auta wyjedzie z fabryki w Kolonii w czerwcu 2023.

Ford deklaruje, że koniec Fiesty nie będzie oznaczał zamknięcia produkcji w niemieckiej fabryce – firma zamierza nawet rozbudować zakład o dział montażu baterii elektrycznych. W przyszłym roku ma się tam rozpocząć produkcja nowego, w pełni elektrycznego crossovera, tworzonego wspólnie z Volkswagenem. Będzie on oparty na popularnej platformie MEB, znanej chociażby z modelu ID.4. Docelowo fabryka w Kolonii ma produkować aż 200 tys. aut elektrycznych rocznie. Jak wiadomo, do 2030 r. Ford zamierza stać się w Europie marką pełni elektryczną (na świecie ma się dokonać do 2035 r.). W tym celu producent deklaruje wprowadzenie w najbliższych latach 7 zupełnie nowych modeli samochodów zeroemisyjnych.

To niestety nie wszystko. Według brytyjskiego portalu cardealermagazine.co.uk Ford ogłosił już, że Fiesta to nie jedyny model, którego produkcja zakończy się w 2023 r. – w kwietniu fabryka w hiszpańskiej Walencji ma wyprodukować ostatnie egzemplarze Forda S-Max oraz Galaxy. Z kolei produkcja popularnego Focusa ma zostać wygaszona w roku 2025. A przecież nie tak dawno zdecydowano, że z rynku zejdzie flagowy model segmentu D Forda – Mondeo.

Jak te wszystkie zmiany przełożą się na rejestracje marki, także na polskim rynku? Czas pokaże, ale dealerów amerykańskiej sieci czekają z pewnością dość nerwowe i niepewne miesiące.

Na pożegnanie Fiesty Ford przygotował krótkie wideo.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.