Planowana operacja jest elementem strategicznej rewolucji w portfelu produktów FCA. Producent popularnego Fiata wierzy, że dzięki dostępowi do know-how oraz patentów przemysłowych, którymi dysponuje Engie, firma wykona kolejny krok w kierunku elektrycznej transformacji. W ramach współpracy joint venture nowo powstała spółka będzie wspierała rozwój sieci ładowania pojazdów niskoemisyjnych oraz zachęcała do „elektrycznej przesiadki” – poprzez pakiety zielonej energii, które umożliwią klientom naładowanie pojazdu za pomocą abonamentu o stałej miesięcznej racie w dowolnym publicznym punkcie ładowania w Europie, a nawet w domu. „Podpisanie tego protokołu jest wynikiem trzyletniej, owocnej współpracy obu firm, która umożliwiła realizację rewolucyjnych projektów, jak na przykład easyWallbox – stworzona na wyłączność FCA, łatwa w obsłudze ładowarka plug-and-play, czy niedawno wprowadzony projekt pilotażowy V2G” – powiedział Mike Manley, dyrektor generalny FCA.
O czym mowa? V2G, czyli Vehicle-to-grid to projekt, który pozwala na dwukierunkowy przepływ energii pomiędzy pojazdem a siecią energetyczną. Dzięki tej technologii samochody elektryczne stają się swoistymi ruchomymi bankami energii, na czym zarobić może ich… użytkownik. FCA rozpoczęło program w zakładzie produkcyjnym w Mirafiori, gdzie testuje, w jakim stopniu „pilotaż” wpływa na stabilizację sieci energetycznej i wzrost wydajności.
Według przekazanych informacji porozumienie między FCA oraz Engie zostanie sfinalizowane do końca roku, a nowa spółka zacznie działać w I kwartale 2021 r.
Zdjęcia: Media FCA