W lipcu br. wzrosty wolumenowe odnotowało 12 producentów aut. 18 kolejnych znalazło się na minusie, zaliczając jednak wynik powyżej średniej dla branży (sprzedaż aut skurczyła się względem poprzedniego roku o 24 proc.). Trzy luksusowe marki: Maserati, Rolls-Royce i Aston Martin odnotowały w lipcu dwucyfrowy procentowy wzrost sprzedaży. Godne odnotowania są również wyniki Hyundaia (+1,9 proc.) i Suzuki (+1,6 proc.).
Wśród 18 marek, które zdołały zminimalizować straty związane z lipcowym załamaniem, znalazły się m.in. Toyota, Jeep, Kia, Mazda, Seat, Lancia i Opel – wynika z danych firmy analitycznej JATO Dynamics. Za spadki na rynku winę ponoszą niedobory chipów, nowa fala pandemii oraz wakacyjne przestoje w fabrykach.
W rankingu modeli lipcowym liderem sprzedaży w Europie została Dacia Sandero, która zdetronizowała zwycięzcę z ostatnich 4 miesięcy, czyli Volkswagena Golfa. Sprzedając 20 521 aut, Dacia Sandero wyprzedziła Golfa o zaledwie 197 szt. dzięki wzrostowi sprzedaży o 6,8 procent w lipcu, podczas gdy sprzedaż hatchbacka VW spadła o 35 proc. Podium zamknęła Toyota Yaris, osiągając 2,5-proc. wzrost sprzedaży, VW Polo był czwarty, a T-Roc piąty.
Spośród dziesięciu najpopularniejszych modeli aż 6 zakończyło lipiec wzrostem sprzedaży w stosunku r/r. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. na europejskim rynku sprzedało się najwięcej modeli Golfa – 146 655 sztuk. Na kolejnych miejscach uplasowały się Toyota Yaris (130 244 szt.) i VW Tiguan (122 177 szt.).