Aktualności

Europejski ranking sprzedaży: Dacia Sandero przełamała hegemonię VW Golfa

Lipiec 2021 r. okazał się trudnym miesiącem dla branży, chociaż nie zabrakło marek, które w tym okresie wyszły na plus. Maserati, Rolls-Royce i Aston Martin odnotowały dwucyfrowe wzrosty na europejskim rynku, a Dacia Sandero została sprzedażowym numerem jeden, kończąc zwycięską passę VW Golfa.

W lipcu br. wzrosty wolumenowe odnotowało 12 producentów aut. 18 kolejnych znalazło się na minusie, zaliczając jednak wynik powyżej średniej dla branży (sprzedaż aut skurczyła się względem poprzedniego roku o 24 proc.). Trzy luksusowe marki: Maserati, Rolls-Royce i Aston Martin odnotowały w lipcu dwucyfrowy procentowy wzrost sprzedaży. Godne odnotowania są również wyniki Hyundaia (+1,9 proc.) i Suzuki (+1,6 proc.).

Wśród 18 marek, które zdołały zminimalizować straty związane z lipcowym załamaniem, znalazły się m.in. Toyota, Jeep, Kia, Mazda, Seat, Lancia i Opel – wynika z danych firmy analitycznej JATO Dynamics. Za spadki na rynku winę ponoszą niedobory chipów, nowa fala pandemii oraz wakacyjne przestoje w fabrykach.

W rankingu modeli lipcowym liderem sprzedaży w Europie została Dacia Sandero, która  zdetronizowała zwycięzcę z ostatnich 4 miesięcy, czyli Volkswagena Golfa. Sprzedając 20 521 aut, Dacia Sandero wyprzedziła Golfa o zaledwie 197 szt. dzięki wzrostowi sprzedaży o 6,8 procent w lipcu, podczas gdy sprzedaż hatchbacka VW spadła o 35 proc. Podium zamknęła Toyota Yaris, osiągając 2,5-proc. wzrost sprzedaży, VW Polo był czwarty, a T-Roc piąty.

Spośród dziesięciu najpopularniejszych modeli aż 6 zakończyło lipiec wzrostem sprzedaży w stosunku r/r. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. na europejskim rynku sprzedało się najwięcej modeli Golfa – 146 655 sztuk. Na kolejnych miejscach uplasowały się Toyota Yaris (130 244 szt.) i VW Tiguan (122 177 szt.). 

Skontaktuj się z autorem
Kacper Czachor
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Pierwszy spadek w 2024 r.
Redakcja
18/4/2024
Aktualności
Samochód od dealera
Redakcja
17/4/2024
Aktualności
VW stawia na chińską platformę. Chce sprzedawać tańsze „elektryki”
Redakcja
17/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.