Wywodzący się ze Śląska dealer wpadł na pomysł organizacji gry miejskiej o nazwie „Misja Szwedzki”. Zadaniem uczestników zabawy – dziennikarzy i influencerów – było sprawne odnalezienie wybranych rysunków wspomnianego artysty, a także skrytek z niespodziankami, rozwiązywanie zagadek oraz quizu z pytaniami dotyczącymi marki i śląskiego street artu. Uczestnicy „Misji Szwedzki”, wykonując kolejne zadania, przemieszczali się modelami Volvo EX30.
Sam Szwedzki od blisko 25 lat wzbogaca przestrzeń miejską w konurbacji śląskiej zabawnymi rysunkami Szwedzika – postaci, która przewrotnie „komentuje” to, co dzieje się w jej otoczeniu. Na Śląsku i w Zagłębiu jest już ponad sto rysunków twórcy, będącego emigrantem ze Szwecji. „Gdy tworzyłem postać Szwedzkiego, nie zakładałem, że będzie o nim głośno w mediach. Chciałem, żeby był po prostu popularny” – opowiada Szwedzki.
Dealer informuje, że postać Szwedzika, która widnieje na autach Volvo, nawiązuje ironicznie do zalet aut elektrycznych. „(…) Współpraca z Euro-Kas to dla mnie hit. Auta są częścią przestrzeni miejskiej tak jak moje rysunki, a tu świetnie wkomponowaliśmy postać Szwedzkiego w samochody marki, którą wszyscy kojarzą ze skandynawskim krajem” – przekonuje Szwedzki.
Jak zabawa spodobała się uczestnikom? „Pierwszy raz postawiono przede mną takie zadanie, czyli udział w grze miejskiej za kierownicą samochodu, i to elektrycznego. Wsiadaj, jedź, radź sobie w mieście, ogarnij zadania – wyprawa w nieznane. To ciekawe podejście do przybliżania elektromobilności, nieszablonowa forma sprawdzenia, jak auto z wtyczką sprawuje się w mieście (…)” – skomentował zabawę Łukasz Tymków, dziennikarz Polskiego Radia Kierowców.
Euro-Kas od wielu lat działa na Śląsku jako autoryzowany dealer. Firma poza Volvo ma w swoim portfolio marki KIA, SsanYong oraz Peugeot. Co ciekawe, dealer zajmuje się nie tylko sprzedażą aut, bo posiada także salon w katowickiej dzielnicy Giszowiec – Euro-Kas Sport – w którym oferuje rowery elektryczne.