Aktualności

Dyrektor Stellantis ostrzega przed pełną elektryfikacją

Zdaniem Carlosa Tavaresa, dyrektora generalnego Stellantis, całkowita elektryfikacja branżowej oferty niesie ze sobą wiele zagrożeń. Wysokie ceny „elektryków” mogą przełożyć się na zmniejszenie mobilności społecznej, a innym problemem jest utrata pracy przez część specjalistów.

CEO Stellantis stwierdza, że całkowita elektryfikacja nie jest korzystna i przypomina, iż decyzja o postawieniu na dynamiczny rozwój elektromobilności nie wyszła od przedstawicieli przemysłu motoryzacyjnego. Według Tavaresa nadmierne skupienie się na autach elektrycznych wpływa niekorzystnie na branżę. „Myślę, że moglibyśmy być bardziej wydajni dzięki wielu technologiom, a nie tylko jednej” – argumentuje Tavares podczas konferencji Financial Times Future of the Car.

Dyrektor Stellantis przekonuje, że samochody elektryczne będą dostępne tylko dla bardziej zamożnych, więc na drogach pozostanie dużo starszych aut o wysokim poziomie emisji. Poza tym, jak zauważa, zaporowe ceny doprowadzą do ograniczenia swobody przemieszczania się, dlatego jest tak ważne, by pojazdy elektryczne były przystępne cenowo. CEO Stellantis obawia się, że wysokie ceny „elektryków” przyczynią się do skurczenia rynku nowych aut, a mniejsza produkcja będzie oznaczać dalszą redukcję etatów, zwłaszcza że przy pracach nad pojazdami elektrycznymi nie potrzeba eksperckiej wiedzy na temat budowy silników.

Tavares przyznaje zarazem, że jest zdeterminowany, aby wprowadzić „elektryki” zgodnie z wymogami prawnymi i zmianami dotyczącymi redukcji emisji. I wierzy, że koncern podoła zmianom do 2025 r., choć wyraża obawę co do tego, czy innym firmom także się to powiedzie.

Fot. Ecole polytechnique / Flickr.com (CC BY-SA 2.0)

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Jakościowe „używki” na wagę złota
Redakcja
21/6/2021
Aktualności
Nowe informacje o programie „Mój elektryk”. Wciąż mało szczegółów
Redakcja
18/6/2021
Aktualności
Europa w 2021: pozorne odbicie
Redakcja
17/6/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.