Mogliśmy się chyba tego spodziewać. Dane za ubiegły rok tylko potwierdzają postępującą konsolidację rynku dealerskiego. W ciągu roku sprzedaż generowana przez pierwszą pięćdziesiątkę wzrosła do 49,33 proc. całego krajowego wolumenu. Wzrosła również siła „setki”, która „zgarnęła” niemal dwie trzecie rynku (65 proc. w 2020 r. vs 62 proc. w 2019 r.).
Najwięksi polskiego rynku motoryzacyjnego okazali się zresztą odporniejsi na skutki pandemii. Wynik na poziomie 240 tys. nowych aut oznacza, że przedstawiciele TOP50 stracili rok do roku 16 proc. wolumenu – a to wynik lepszy aż o 6 pkt. proc. od średniej dla branży. Naturalną konsekwencją kryzysu był jednak niższy próg wejścia do “setki” – tym razem do znalezienia się na liście wystarczyła sprzedaż 1161 nowych aut (to o 310 pojazdów mniej niż przed rokiem).
A sama Lista? Pojawi się podczas FORUM TOP100, a te już tuż za rogiem. Odliczamy ostatnie dni – konferencja rozpocznie się 19 kwietnia w poniedziałek. O tym, kto zajął na Liście pierwsze miejsce, dowiemy się dwa dni później. To ostatni dzwonek dla tych, którzy chcieliby się zarejestrować i uczestniczyć w tym wydarzeniu. Przypominamy – dla dealerów rejestracja jest bezpłatna.
Będzie warto, bo chociaż nie możemy spotkać się na żywo, tegoroczne FORUM przygotowaliśmy w nowej telewizyjno-reportażowej formule. Rozmowy o modelu agencyjnym, „elektrykach” w serwisie oraz pomysłach na rozwój działu aut używanych przeprowadziliśmy w formie wideo. Dopełnieniem imprezy będą dyskusje na żywo w studiu.