Aktualności

Drugie życie baterii w salonach Skody?

Czeski producent szuka zastosowania dla zużytych baterii w autach elektrycznych. Skoda zaproponowała stworzenie hubów energetycznych na terenie dealerstw, które obsługiwałyby ładowarki dla pojazdów zeroemisyjnych.

Uboga sieć ładowania „elektryków” i recykling baterii to dwa zagadnienia często poruszane w kontekście rozwoju elektromobilności. Jakiś czas temu tematem zainteresowała się również Skoda, która postanowiła upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Producent wyszedł z pomysłem, by na terenie stacji dealerskich należących do sieci zainstalować huby energetyczne, które składałyby się z zużytych akumulatorów, co pozwoliłoby na wydłużenie czasu życia baterii nawet do 15 lat.

Dodatkowe źródło zasilania wspomagałoby salony, showroomy, warsztaty, ale także punkty szybkiego ładowania znajdujące się na terenie obiektu. Projekt przygotowany przez Skodę zakłada, że huby składałyby się z 20 baterii o mocy 13 kWh pobranych z hybryd plug-in lub 5 akumulatorów o mocy 82 kWh zapożyczonych z aut elektrycznych. Urządzenia mogłyby magazynować energię z paneli fotowoltaicznych, która następnie zasilałaby salon. Po 15 latach baterie byłyby poddane  recyklingowi, a odzyskany materiał posłużyłby do produkcji kolejnych akumulatorów.

Po sukcesie projektu pilotażowego, który Skoda realizowała w Pradze, inicjatywa dostała zielone światło na dalszy rozwój. Z informacji, które przekazał producent wynika, że Skoda otrzymała już ponad 160 zamówień na huby od dealerów z Czech, Niemiec, Holandii i Słowacji. Firma ocenia, że w najbliższych latach będzie mogła wyprodukować nawet 4 tys. hubów.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.