Oferta Seresa ma zostać udostępniona dla polskiego klienta już 7 września. Za import aut producenta z siedzibą w Santa Clara odpowiada firma Busnex, obsługująca Polskę i kraje bałtyckie – informuje portal Wirtualna Polska. Jak na razie jedynym dostępnym w Polsce modelem marki ma być Seres 3, który odnotował już debiut na Litwie.
Seres 3 to crossover o długości 4,3 metra, wyposażony w akumulator o pojemności 53 kWh. Silnik posiada 162 KM i rozpędza auto do 155 km/h. Zasięg podany przez producenta – 329 KM, ma „pozwolić na swobodne podróżowanie między miastami” – czytamy na oficjalnej stronie marki. Ceny Seresa 3 mają się rozpoczynać w Polsce od 37 tys. euro (167 tys. zł). Jak donoszą motofakty, prezes Busnexu, Simonas Ramanauskas jest optymistą co do debiutu marki w kraju nad Wisłą. „Widząc ogromny potencjał samochodów elektrycznych w Europie, a także świetne wyniki na rynku litewskim, gdzie Seres 3 został wprowadzony pół roku temu, wierzymy, że nowa marka zostanie pozytywnie przyjęta również przez Polaków” – powiedział Ramanauskas.
Marka Seres powstała pierwotnie jako start-up SF Motors w 2016 r. w Kalifornii, a obecnie należy do chińskiego koncernu Chongquing Sokon Group. Głównym doradcą marki został w roku jej założenia Martin Eberhard – współzałożyciel Tesli. Firma od kwietnia br. weszła we współpracę z chińskim gigantem elektronicznym – marką Huawei. Ta odpowiada za system mikrorozrywki, nagłośnienia oraz napęd hybrydowy w najnowszych modelach Seresa. Wygląda na to, że zapowiadana przez niektórych ekspertów ekspansja chińskich marek samochodów elektrycznych na rynki europejskie zaczyna nabierać rozpędu.