Aktualności

Dacia: wyniki za ubiegły rok, plany na 2024

W 2023 r. zarejestrowano 17 845 aut Dacii, co zapewniło marce 3,8 proc. udziału w polskim rynku.

W minionym roku najbardziej popularnym modelem Dacii w Polsce był Duster, który został zarejestrowany w liczbie 9 100 szt. (TOP2 segmentu SUV B+, a przy tym trzeci najchętniej wybierany SUV w naszym kraju). Z kolei liczba rejestracji Dacii Sandero wyniosła 5 159 szt., z czego na powyższy wynik złożyło się 77 proc. sprzedaży modelu Sandero Stepway (klienci indywidualni wybierali najchętniej wersję Stepway Expression z silnikiem ECO-G 100). Gorzej poradziła sobie Dacia Jogger, osiągając sprzedaż na poziomie 3 186 modeli (choć to aż 53-proc. wzrost r/r).

„W ubiegłym roku na 57 proc. sprzedaży Dacii złożyły się samochody z fabryczną instalacją LPG. Bardzo cieszy nas duży wzrost popularności Joggera oraz to, że pozostajemy jedną z sześciu marek najchętniej wybieranych przez klienta indywidualnego w Polsce. Dacia we wszystkich swoich modelach oferuje fabryczną instalację LPG, która spotyka się z dużym zainteresowaniem. W tym roku planujemy zaprosić klientów do naszych zupełnie nowych, zmienionych salonów. Szykujemy również wiele nowości, jak m.in. zupełnie nowy model naszego kultowego Dustera” – komentuje Agnieszka Łyżwińska, dyrektor zarządzająca Dacia East.

Poza pojawieniem się nowego Dustera i jego wersji hybrydowej w bieżącym roku dostępny będzie ponadto nowy Jogger Hybrid 140 oraz nowa elektryczna Dacia Spring. Zamknięcie roku przyniesie zaś premierę nowego Bigstera (to pojazd zbudowany na zmodernizowanej platformie CMF-B o nadwoziu mającym 4,6 m długości), który trafi do sprzedaży w 2025 r.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Volvo mniej ambitne pod kątem elektryfikacji?
Redakcja
26/7/2024
Aktualności
Toyota: japońska marka z rekordem w Europie
Redakcja
25/7/2024
Aktualności
„Elektryk” Twingo poniżej 20 tys. euro. Produkcja ruszy w Słowenii
Redakcja
24/7/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.