W styczniu i lutym br. zarejestrowano w Polsce łącznie 533 auta chińskich marek, z czego 75 proc. stanowiły pojazdy MG (411 szt.). Jak wskazuje Samar, zapewniło to marce 27. pozycję w rankingu rejestracji wszystkich marek osobowych. MG wyprzedziło Mitsubishi (398 szt.), Jeepa (także 398 szt.) czy Fiata (353 szt.), a przy tym tylko nieznacznie ustąpiło koreańskiemu brandowi SsangYong (420 szt.). Przypomnijmy: w ub.r. auta SsangYonga sprzedały się w ciągu całego roku w liczbie 2 270 szt. (polski importer ma nadzieję, że w 2024 r. sprzeda 3,5 tys. osobowych i użytkowych modeli).
Najchętniej wybieranym samochodem był mierzący 4,6 metra MG HS (221 egz.), za którym znalazły się dwa kolejne modele od Morris Garages: MGZS (144 egz.) oraz „elektryk” MG4, z zarejestrowanymi 46 autami; to więcej niż samochody elektryczne Renault (27 szt.) czy Nissana (26 szt.).
Co ciekawe, wysoką pozycję buduje już BAIC (marka związana jest w Polsce właścicielsko z grupą dealerską PTH, która ma także pod swoimi skrzydłami SsangYonga). BAIC Auto Polska sprzedało łącznie 88 aut (w ofercie są na razie tylko auta spalinowe – więcej m.in. o tym, jak zmieni się gama modelowa BAIC nad Wisłą w naszym wywiadzie z Jerzym Prządką). Z kolei Maxus odnotował sprzedaż na poziomie 23 samochodów, a pozostałe chińskie marki ledwie przekroczyły łączną liczbę 10 zarejestrowanych pojazdów.