Aktualności

Blume zamiast Diessa na czele VW

To już koniec trwającej cztery lata współpracy, w trakcie której Herbert Diess stworzył podwaliny pod elektryczną transformację koncernu. Jego dzieło będzie kontynuował, kierujący w ostatnich latach marką Porsche, Oliver Blume.

Chairman of the Board of Management of Volkswagen AG

Rzadko zdarza się, aby w sytuacji firmowych roszad media koncentrowały się głównie na osobie będącej na wylocie, a nie jej następcy. Jednym z takich przypadków może być jednak decyzja Volkswagen Group o zakończeniu współpracy z Herbertem Diessem, który od 2018 r. przygotowywał producenta na nowe rozdanie w branży motoryzacyjnej. O ustępującym szefie Volkswagena mówi się, że otrzymał zadanie przekształcenia niemieckiej grupy z myślą o zbliżającej się elektrycznej przyszłości, nawet jeśli miałoby to budzić niezadowolenie wewnątrz firmy. I patrząc na wyniki wolumenowe w 2021 r., wydaje się, że cel ten osiągnął.

Wśród osób związanych z Volkswagenem panowało jednak przekonanie, że reformy Diessa nie przynoszą odpowiednich rezultatów, zwłaszcza finansowych – zwracano uwagę m.in. na rosnący dystans między Volkswagenem a Teslą. Ostatecznie decyzję o zakończeniu współpracy podjęto na 3 lata przed wygaśnięciem kontraktu, a 1. września stanowisko szefa koncernu obejmie Oliver Blume.

Zdaniem ekspertów wybór Blumego, który do Grupy Volkswagen dołączył w 1994 r. i od tego czasu zajmował stanowiska kierownicze w markach Audi, SEAT, Volkswagen i Porsche, oznacza powrót do korzeni i skupienie się na samochodach bez drastycznych zmian w sposobie działania firmy. „Oliver Blume potwierdził swoje umiejętności operacyjne i strategiczne na różnych stanowiskach w grupie i w kilku markach […]. Z punktu widzenia rady nadzorczej jest właściwym kandydatem na stanowisko prezesa zarządu grupy, co pozwoli na dalsze wzmacnianie jej koncentracji na klientach oraz przemyślane pozycjonowanie marek i produktów” – powiedział Hans Dieter Pötsch, przewodniczący rady nadzorczej Volkswagena.

Do głównych wyzwań nowego prezesa będzie należało skrócenie dystansu do Tesli, przedstawienie pierwszej oferty publicznej dla Porsche, a do tego rozwój marek na terenie USA i Chin.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Aktualności
Toyota ze wzrostem w I kw.
Redakcja
19/4/2024
Aktualności
Pierwszy spadek w 2024 r.
Redakcja
18/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.