BAH oraz zależna od niego spółka British Automotive Polska (BAP), Jaguar Land Rover Limited oraz Książek Holding, główny akcjonariusz BAH, zawarły list intencyjny w sprawie spłaty zadłużenia BAP i BAH wobec JLR, wskazując datę 30 czerwca 2026 r. jako termin uregulowania zobowiązań. Strony zapowiedziały podpisanie ostatecznego porozumienia do końca sierpnia tego roku.
Książek Holding, będący głównym akcjonariuszem BAH, zadeklarował, że udzieli 20 mln zł pożyczki potrzebnych do realizacji planu, choć wspomniał o dwóch warunkach. Po pierwsze, obecni dealerzy mają nie otrzymać wypowiedzeń przynajmniej do końca 2023 r., po drugie zaś cofnięte ma zostać wypowiedzenie umowy dealerskiej British Automotive Silesia, które zdążył już złożyć BAH.
„Jaguar Land Rover, Książek Holding oraz BAH są zgodni, że najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich jest dalszy rozwój działalności dealerskiej dla samochodów Jaguar Land Rover przez BAH. Jesteśmy kluczowym elementem sieci dealerskiej JLR w Polsce, liderem sprzedaży, dysponujemy unikalnym know-how, doświadczeniem i relacjami z klientem. Finalne porozumienie pozwoli nam skupić się na rozwoju biznesu, z korzyścią dla wszystkich interesariuszy BAH” – mówi prezes BAH Andrzej Nizio. Dodaje, że importer stawia na rozwój biznesu dealerskiego, a jego celem jest nie tylko utrzymanie, ale i poszerzenie, w perspektywie 2-3 lat, sieci sprzedaży i sukcesywne zwiększanie dochodów z działalności.