Aktualności

Audi najpopularniejszą marką premium w Polsce

Okres od stycznia do marca br. zagwarantował marce pierwsze miejsce w Polsce w segmencie premium. Sprzedaż aut niemieckiego brandu wzrosła na niemal wszystkich rynkach, a w samej Europie najwyższy poziom wzrostu nastąpił właśnie w naszym kraju.

W I kw. 2023 r. konsumenci kupili na całym świecie około 415 tys. modeli Audi (+7,9 proc. r/r). Na rynku europejskim sprzedaż zwiększyła się o 18 proc. do 181 tys. aut, z czego największą liczbę odnotowali Niemcy (61 tys., +13,1 proc. r/r). Polska, która nie jest tak mocno rozwinięta gospodarczo jak jej zachodni sąsiad, a poza tym ma o wiele mniejszą liczbę ludności, może pochwalić się w tym zestawieniu wynikiem ponad 6 tys. szt. (+31,7 proc.). Taka liczba zapewnia nam najwyższy wzrost sprzedaży w Europie, a przy tym drugi na świecie.

Pierwsze miejsce w globalnej stawce pod kątem wzrostu zajęły Stany Zjednoczone, gdzie kierowcy kupili prawie 52,8 tys. szt. modeli Audi (+48,6 proc. r/r). Brand odnotował jednak spadek w Chinach, w których trwa wojna cenowa, ze sprzedażą na poziomie nieco ponad 136,4 tys. szt. (-15,6 proc. r/r).

Co naturalne, w marce wzrasta zwłaszcza handel samochodami elektrycznymi (34,6 tys. szt., +43 proc. r/r), choć ich udział w sprzedaży Audi jest wciąż stosunkowo niewielki (wzrost z 6,2 proc. do 8,2 proc.). „Zwiększyliśmy dostawy modeli całkowicie elektrycznych w grupie o 43 proc. To pokazuje, jak atrakcyjne jest nasze elektryczne portfolio. A dzięki największej w historii Audi ofensywie modelowej, rozpoczynającej się od modelu Q6 e-tron w drugiej połowie roku, będziemy właściwą odpowiedzią na przyspieszony trend mobilności elektrycznej” – komentuje Markus Duesmann, prezes zarządu Audi.

W okresie od stycznia do marca 2023 r. zarejestrowano w Polsce łącznie 25 902 modeli premium (+16,18 proc. r/r). Drugie miejsce po Audi zajęło BMW (5 552 szt., +0,65 proc. r/r), a trzecie Mercedes (4 100, -19,28 proc. r/r). Czwarta pozycja przypadła zaś Volvo (3 410 szt., +6,93 proc. r/r), z kolei piąta Lexusowi (2 621 szt., +175,32 proc. r/r). Najchętniej wybieranymi modelami były Volvo XC60 (1 782 szt.), Lexus NX (1 129 szt.) oraz Audi Q5 (1 026 szt.).

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.