Aktualności

Afera „Dieselgate”: były prezes Audi chce przyznać się do winy

Nastąpił kolejny krok w aferze „Dieselgate”. Rupert Stadler, były prezes Audi, chce złożyć za dwa tygodnie zeznanie w sprawie i przyznać się do winy – potwierdził jego obrońca Thilo Pfordte, o czym informuje na swojej stronie niemiecka stacja telewizyjna Welt.

Stadler utrzymywał dotychczas, że jest niewinny, choć według wstępnej oceny sądu w Monachium najpóźniej w lipcu 2016 r. powinien był zauważyć manipulacje przy silnikach Diesla. Ugoda oznaczać będzie dla Stadlera, zamiast pobytu w więzieniu, karę od 1,5 do 2 lat pozbawienia wolności w zawieszeniu na 3 lata oraz zapłatę 1,1 mln euro, które zostaną przeznaczone na cele społeczne. Warunek porozumienia stanowią jednak przyznanie się do winy i złożenie wyczerpującego zeznania.

Wolfgang Hatz, były szef działu rozwoju silników Audi, oraz ich konstruktor Giovanni Pamio przyznali się do oszustwa już na wcześniejszym posiedzeniu. Hatza czeka prawdopodobnie wyrok w zawieszeniu i kara w wysokości 400 tys. euro, zaś Pamio będzie musiał zapłacić 50 tys. euro. Welt podaje, że postępowanie przeciwko innemu inżynierowi, który występował w roli kluczowego świadka, zostało umorzone.

Przypomnijmy: w 2015 r. amerykańska rządowa Agencja Ochrony Środowiska (EPA) poinformowała, że w latach 2009-2015 Volkswagen sprzedał w USA prawie pół miliona samochodów Audi i Volkswagena z silnikami Diesla 2.0 TDI, w których zamontowano oprogramowanie do fałszowania testów emisji spalin i zaniżania zawartości szkodliwych toksyn w spalinach. Koncern przyznał później, że sprzedał na świecie ponad 11 mln tak przygotowanych modeli marek Audi, Seat, Skoda i Volkswagen.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Nowy format Renault
Redakcja
24/4/2024
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Aktualności
Toyota ze wzrostem w I kw.
Redakcja
19/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.