Aktualności

2022: najchętniej kupowane modele w Europie

Tesla Model Y zwiększyła ostatnio sprzedaż o ponad 300 proc. r/r, stając się najchętniej kupowanym w grudniu autem w Europie – wynika ze wstępnych danych Dataforce. Ciekawie wyglądają także wyniki dla pozostałych miesięcy minionego roku i podsumowanie całorocznej sprzedaży.

Choć w zestawieniu obejmującym cały 2022 r. Tesla Model Y załapała się „dopiero” na 12. miejsce (wstępne dane Dataforce, skupiające się na UE, krajach ETFA i Wielkiej Brytanii), to zdecydowanie dominuje w grudniu. Model znajduje się bowiem na pierwszym miejscu zestawienia 50. najlepiej sprzedających się aut, z wynikiem 31 562 szt. (+306 proc. r/r). Drugą lokatę zajęła Tesla Model 3, kończąc jednak rok ze sporym spadkiem (20 258 szt., -25 proc. r/r). Trzecia pozycja w grudniowym zestawieniu przypadła zaś Dacii Sandero (17 592 szt., +5,6 proc. r/r).

Dacia Sandero odnotowała najlepszy okres jeszcze w styczniu, kiedy pod względem wolumenowym nie miał sobie równych na europejskim podwórku. Jakie modele królowały w pozostałych miesiącach? VW Golf był najchętniej kupowanym autem zarówno w lutym, jak i październiku, Tesla Model 3 najlepiej sprzedawała się w marcu, Peugeot 208 w okresie kwiecień-czerwiec, VW T-Roc w miesiącach lipiec-sierpień, a wspomniana już Tesla Model Y we wrześniu oraz w listopadzie i grudniu.

Nic więc dziwnego, że to właśnie Peugeot 208 był najczęściej kupowanym modelem w 2022 r. (199 302 szt., +4,8 proc. r/r). Kolejna lokata przypadła Dacii Sandero (191 499 szt., +1,3 proc. r/r), a VW T-Roc (174 663 szt., -3,7 proc. r/r) zdobył trzecią pozycję, wyprzedzając o prawie 4 tys. szt. VW Golfa (170 689 szt., -13,3 proc. r/r). Pierwszą dziesiątkę zamykają Toyota Yaris (165 462 szt., -4,5 proc. r/r), Opel Corsa (158 935 szt., -8,8 proc. r/r), VW Tiguan (142 848 szt., -8,5 proc. r/r), Hyundai Tucson (141 344, +0,9 proc. r/r), Dacia Duster (137 275 szt., +2,1 proc. r/r) i Citroën C3 (137 143 szt., -10,5 proc. r/r).

Przypomnijmy, że ACEA udostępniła już informacje o ubiegłorocznej sprzedaży w UE, zgodnie z którymi rynek nowych aut osobowych zmalał o 4,6 proc., a skumulowany wolumen osiągnął 9,3 mln szt., co oznacza najniższy poziom w regionie od 1993 r. Wszystkie największe rynki, z wyjątkiem Niemiec, zostały dotknięte spadkami. Polska utrzymała zaś ubiegłoroczne piąte miejsce.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Wynajem długoterminowy ze wzrostem w I kw.
Redakcja
25/4/2024
Aktualności
Nowy format Renault
Redakcja
24/4/2024
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.