Coraz głośniej mówi się o nowych modelach dystrybucji i roli dealerów w sprzedaży aut. O funkcjonowaniu w spodziewanym (?) systemie agencyjnym, związanych z nim szansach i zagrożeniach, rozmawiamy z dealerami i ekspertami rynku.

Temat pogłębiamy w wywiadzie miesiąca z Tomaszem Nordyńskim, właścicielem łódzkiego dealerstwa Peugeota. Opowiada on m.in., które koszty powinny zostać zdjęte z dealerów w „nowym porządku” sprzedażowym i jaki poziom marży agencyjnej dałby salonom rentowność.

Zmiany systemu dystrybucji opisujemy także w kontekście Volvo, które w Szwecji wypowiada umowy i kupuje kolejne dealerstwa własnej marki. Ale jest też o przetasowaniach na polskim podwórku, m.in. nowym importerze SsangYonga – marka chce mocniej zaakcentować swoją obecność w Polsce, a zacznie od rozbudowy sieci dealerskiej. O pomyśle na sieć sprzedaży innego brandu rozmawiamy z Jackiem Górskim, szefem Inchcape JLR Poland.

Ponadto w numerze:
Barometr Dealerski
Co z ruchem na blacharni?
Sieć dealerska 2021: auta dostawcze
Coraz większa specjalizacja
Prognoza Dealera
Ma być wzrost, zadecyduje dostępność
Rynek
Nowy rok, nowe logo
Wywiad I Maciej Foczpański
Spodziewamy się kilkunastoprocentowego wzrostu
Dealer vs CFM
Faworyt jest jeden
Zajrzyj do środka

Coraz głośniej mówi się o nowych modelach dystrybucji i roli dealerów w sprzedaży aut. O funkcjonowaniu w spodziewanym (?) systemie agencyjnym rozmawiamy z dealerami i ekspertami rynku