W czasie powszechnej konsolidacji, gdy polskie TOP50 odpowiada za blisko 50 proc. rejestracji nowych aut, funkcjonowanie z wolumenem na poziomie 200 samochodów, do tego w mieście z populacją na poziomie 60-70 tys. osób, stanowi nie lada wyzwanie. Ale wciąż są firmy, które podejmują rękawice – i to z niezłym skutkiem. Temu, co robią i czym różni się ich biznes od pracy dealerów z pierwszej „setki” rynku, piszemy w temacie miesiąca.

Spojrzenie na branżę automotive z perspektywy jednomarkowej stacji dealerskiej z Tomaszowa Mazowieckiego, rozwija – wraz z córką Aleksandrą – Zbigniew Krysiak, właściciel firmy Aspol, w czasach świetności marki Daewoo sprzedający blisko 1,5 tys. aut.

Ale w numerze oczywiście nie tylko o mniejszych. Bo zmiany w sieciach dotyczą każdego – w listopadzie przybliżamy m.in. sytuację w Hyundaiu i Renault. Piszemy też o tym, że strategia sprzedaży stacji producenckich przez Mercedesa, najwyraźniej dociera do Polski.

No i jeszcze 10. edycja rankingu Lider Serwisu Blacharsko-Lakierniczego. Z nowym zwycięzcą i wieloma przetasowaniami w czołówce zestawienia.

Ponadto w numerze:
Rynek
Niechciane „niederlassungi”. Mercedes reorganizuje sieć
Na poważnie o używanych
Grupa Nawrot. Mają apatyt na więcej
Dobre praktyki
Serwis zarabia w internecie
Wywiad
Tomasz Mróz, Renaut: Czas na zmiany
Sylwetka
Sobiesław Zasada. Diabelska sprawa
Dealer Dobrych Uczynków
Volvo Auto Bruno: Pomaganie z pomysłem
Zajrzyj do środka

W czasie powszechnej konsolidacji, gdy polskie TOP50 odpowiada za blisko 50 proc. rejestracji nowych aut, funkcjonowanie z wolumenem na poziomie 200 samochodów, do tego w mieście z populacją na poziomie 60-70 tys. osób, stanowi nie lada wyzwanie. Ale wciąż są firmy, które podejmują rękawice – i to z niezłym skutkiem.