Dobry, atrakcyjny pod względem kosztowym i zasad spłat, produkt finansujący stok to od zawsze jeden z najważniejszych filarów, na których opiera się biznes dealera – a tym bardziej teraz, gdy dostępność i dostawy aut wracają systematycznie do stanu normalności, zaś popyt na samochody nie jest już na tym poziomie co w 2021 czy 2022 r. Ale samo finansowanie to nie wszystko, bo stokiem trzeba jeszcze odpowiednio zarządzać. O to trudno zaś bez odpowiednich danych, informacji i narzędzi, więc dokładamy wszelkich starań, by współpracujący z nami dealerzy – i importerzy – tego rodzaju wsparcie od nas dostawali.
Podstawowym narzędziem w zakresie obsługi procesu finansowania jest dla dealera system informatyczny Izyda. Dzięki tej platformie dealer może na bieżąco sprawdzać wartość i koszt finansowanych aut (wszystkich, jak i w rozbiciu na poszczególne pojazdy – firma wie zatem, ile kosztuje ją w danej chwili pojedynczy VIN), poziom wykorzystania limitu stokowego, harmonogram spłat, wystawione faktury itd. Co bardzo ważne, Izyda nie jest systemem statycznym czy pasywnym, wyposażyliśmy ją bowiem w moduł operacyjny umożliwiający dealerowi samodzielne inicjowanie wielu działań. W aplikacji można złożyć wniosek o uruchomienie finansowania, zgłosić sprzedaż auta czy jego rejestrację, zaś zdecydowana większość wniosków czy wymiana korespondencji między nami a dealerem ma naturalnie formę cyfrową.
Warto dodać, że jeżeli jesteśmy dla danej marki instytucją captive, sporą część spraw obsługujemy już na poziomie importerskim, co w naturalny sposób ułatwia życie także dealerom, zaś większość bieżących procesów, choćby transakcyjnych, działa wtedy w sposób zautomatyzowany i w pełni zdigitalizowany (odbywa się to z reguły poprzez wymianę danych, wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem naszych serwerów).
Poza dostępem do systemu operacyjnego dealerzy otrzymują od nas każdego dnia raporty, przedstawiające w „pigułce” aktualną sytuację związaną z finansowaniem aut na ich placu. To coś w rodzaju syntezy na start dnia, pozwalającej zaplanować zarządzającym najbliższe spłaty czy zweryfikować wielkość limitu. O tyle przydatnej, że po pierwsze, taki raport zawiera usystematyzowane, opracowane i zebrane w jednym miejscu podstawowe dane (tę pracę wykonujemy za dealera, oszczędzając jego czas), a po drugie – nie każdy w firmie ma dostęp do Izydy (o przyznawaniu dostępu poszczególnym osobom decydują osoby zarządzające dealerstwem).
A jak odbywa się u nas proces zwiększania limitu stokowego? Ułatwiamy go poprzez udostępnienie każdej firmie dedykowanego opiekuna. I to on jest tu pierwszym kontaktem dla dealera, który prowadzi go przez całą procedurę, pomaga skompletować wszystkie dokumenty i pośredniczy między stacją dealerską a instytucją finansującą. Dzięki bieżącemu monitoringowi finansowemu dealerstwa mamy oczywiście dokładną wiedzę na temat kondycji płynnościowej konkretnej firmy, więc wniosek rozpatrujemy naprawdę szybko.
Oprócz zaawansowanych narzędzi systemowych różnicę na plus robi też oczywiście nasza wykwalifikowana i doświadczona kadra, obsługująca stacje dealerskie z pełnym zaangażowaniem. Istotą naszego podejścia do zarządzania stokiem i finansowaniem aut jest bowiem zdjęcie dealerom z głowy możliwie największej części zadań związanych z administracją, papierologią i ręczną obsługą. A także generowanie dla nich atrakcyjnie podanych informacji przydatnych w codziennej pracy związanej z analizą wiekowości, kosztu i wartości „placu”. Coroczne badania satysfakcji, które realizujemy wśród naszych partnerów, pokazują, że wychodzi nam to całkiem dobrze, bo dealerzy są z systemu Izyda naprawdę zadowoleni, i podkreślają, że nie jest to rozwiązanie, które inne instytucje finansowe oferują bezpłatnie w standardzie. A na pewno nie na tym poziomie zaawansowania i funkcjonalności.