Księgowość

Pracownik uszkadza auto klienta. Jakie konsekwencje podatkowe?

Otrzymując od klienta samochód do naprawy, pracownikom dealera zdarza się go uszkodzić – zarysować lub przypadkowo zepsuć inny podzespół. Sytuacja jest kłopotliwa nie tylko, gdy weźmiemy pod uwagę relacje z klientem, ale również gdy przeanalizujemy konsekwencje podatkowe. Wątpliwości budzi przede wszystkim to, w jaki sposób kwalifikować wydatki związane z naprawą uszkodzenia, które spowodował pracownik stacji dealerskiej.

Czy od wydatków na naprawę szkody blacharsko-lakierniczej, która powstała w wyniku działania pracownika serwisu, można odliczyć podatek VAT? Czy tego typu wydatki można zaliczyć do kosztów podatkowych? I jak potencjalnie może wyglądać kwestia rozliczenia z pracownikiem, któremu przydarzyła się szkoda na samochodzie klienta? Temat już dziś omawia Marta Szafarowska, wykładowca Dealerskiej Akademii Podatkowej.


“Obowiązkowy split payment i pozostałe zmiany podatkowe obowiązujące stacje dealerskie w 2019 i 2020 r.”

Warszawa, 13 listopada (BRAK MIEJSC)
Poznań, 26 listopada (BRAK MIEJSC)
Kraków, 27 listopada
Wrocław, 28 listopada (OSTATNIE MIEJSCA)
Katowice, 3 grudnia
Gdańsk, 4 grudnia (OSTATNIE MIEJSCA)
Warszawa, 10 grudnia (BRAK MIEJSC)

  

 

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
REKLAMA
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.