Rozliczenia pomiędzy importerami a dealerami z tytułu bonusów jakościowych i ilościowych od dawna budzą dyskusje. Na szczęście w ostatnich kilku latach możemy mówić o ukształtowanym podejściu Ministerstwa Finansów w tym zakresie.
Jeśli dealer uzyskuje określoną kwotę od importera, a jej wysokość uzależniona jest od liczby sprzedanych samochodów oraz ich wartości, wówczas mamy do czynienia z rabatem. Taki rabat powinien zostać udokumentowany przez importera za pomocą faktury korygującej. Inną sytuacją jest wynagrodzenie, które przysługuje dealerowi z tytułu spełniania określonych warunków w zakresie np. wystroju stacji dealerskiej, działań marketingowych lub szkoleń pracowników. Wówczas według resortu finansów mamy do czynienia z usługami świadczonymi przez dealera, które powinny zostać udokumentowane fakturą.
Mimo ukształtowanego podejścia Ministerstwa Finansów w zakresie rozliczania bonusów jakościowych i ilościowych dealerskie działy księgowości w codziennej pracy wciąż napotykają pewne trudności. W kontekście rabatów pojawia się pytanie dotyczące momentu ujęcia faktury korygującej. Problemy praktyczne pojawiają się także przy rozliczaniu bonusów jakościowych. Jakie? I czy można z nimi sobie poradzić? Temat omawia Marta Szafarowska, wykładowca Dealerskiej Akademii Podatkowej.
Czy wiesz, że…? |
Zmiany w Ordynacji podatkowej oraz tzw. należyta staranność będą jednymi z tematów omawianych podczas jesiennego cyklu szkoleń: “Zmiany w VAT i podatkach dochodowych w 2018 r. oraz bieżące zagadnienia specyficzne dla dealerów”.
Przejdź na stronę szkolenia i zapoznaj się z pełnym programem warsztatów.