Księgowość

Inspektorzy ZUS-u kontrolują stacje dealerskie

Od wielu lat częstą rynkową praktyką jest wynagradzanie pracowników dealera przez podmioty zewnętrzne – firmy z otoczenia rynku dealerskiego oraz samych importerów. Pracownicy stacji dealerskiej dostają od nich wynagrodzenie za sprzedaż określonych produktów lub usług. Jednak w świetle uchwały Sądu Najwyższego wynagrodzenie pobierane przez handlowca, otrzymywane od podmiotu trzeciego, ale za czynności, które wykonuje on w ramach stosunku pracy, powinno być traktowane jako wynagrodzenie wynikające właśnie z tego podstawowego stosunku pracy.

Jakie ma to konsekwencje z perspektywy dealera? W jakich formułach pracownicy stacji dealerskiej są wynagradzani przez podmioty zewnętrzne? Które z nich są najbezpieczniejsze? Jak zabezpieczyć się przed negatywnymi wynikami kontroli ZUS-u w przyszłości? Zagadnienie omawia Marta Szafarowska, wykładowca Dealerskiej Akademii Podatkowej.


 

Zagadnienie wynagrodzeń otrzymywanych przez pracowników stacji dealerskiej od podmiotów trzecich będzie jednym z tematów poruszanych podczas najbliższego cyklu dedykowanych szkoleń dla dealerskich księgowych
“Uszczelnianie systemu podatkowego. Zagrożenia dla dealerskiej księgowości”
 
[Przejdź na stronę szkolenia]

 

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
REKLAMA
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.