Mimo ciągłego dokręcania śruby spalinówkom udział BEV-ów na unijnym rynku – w tym w Polsce – od kilku miesięcy maleje. Chwilowy zastój czy trwały trend? Zdania są podzielone, ale u kolejnych producentów widać nerwowość i zmianę strategii (głównie w zakresie gamy modelowej). Z czego bierze się niski popyt „elektryki”? Czy sami dealerzy mogą tu coś realnie zmienić? Odpowiedzi w artykule miesiąca.
Zdaniem Waldemara Świercza, dyrektora zarządzającego grupy Carsed, od elektromobilności nie uciekniemy, i to nie tylko w motoryzacji, ale w całej europejskiej gospodarce, a przełomem w segmencie samochodów „bateryjnych” mogą być właśnie tanie, miejskie modele BEV, które ma wprowadzić niebawem do oferty m.in. Volkswagen.
Oczywiście nie samą elektromobilnością dealer żyje. Dlatego w wakacyjnym numerze znajdziecie również analizę tempa wdrażania modelu agencyjnego w poszczególnych markach, tekst poświęcony zmianie władzy w polskim Stellantisie czy sylwetkę grupy Uni-Truck. Specjalne miejsce wydzieliliśmy także serwisowi – w naszym minidodatku skupiliśmy się na sprzęcie oraz umiejętnym upsellingu.
Mimo ciągłego dokręcania śruby spalinówkom udział BEV-ów na unijnym rynku – w tym w Polsce – od kilku miesięcy maleje. Chwilowy zastój czy trwały trend? Zdania są podzielone, ale u kolejnych producentów widać nerwowość i zmianę strategii (głównie w zakresie gamy modelowej). Z czego bierze się niski popyt „elektryki”? Czy sami dealerzy mogą tu coś realnie zmienić? Odpowiedzi w artykule miesiąca.