Ostatniego „Dealera” w tym roku otwieramy rankingiem największych grup dealerskich w Polsce pod względem przychodów. Okazuje się, że konsolidacja mierzona poziomem obrotów stoi na jeszcze wyższym poziomie niż ta uwzględniająca sprzedaż aut, zaś rodzimy lider „księguje” rocznie blisko 6 mld zł. W naszej analizie pokazujemy też dynamikę przychodu – i tu dobra wiadomość także dla mniejszych firm: da się rosnąć o kilkadziesiąt procent rocznie, nie obracając przy tym setkami milionów zł (w TOP10 pod względem tempa wzrostu mamy tylko jednego „miliardera”).
O tym, jak może wyglądać dla dealerów rok 2025, ze szczególnym uwzględnieniem prognoz dla własnej grupy, porozmawialiśmy z kolei z Marcinem Kostrzewskim, prezesem Emil Frey Polska. Z wywiadu, mimo ostrzeżenia płynącego z tytułu, bije raczej optymizm, bazujący m.in. na wciąż niezłym popycie, wysokiej bazie zamówień i rosnącym parku serwisowym.
A skoro grudzień, to siłą rzeczy mamy dla Was… jeszcze jeden ranking (a w zasadzie to nawet dwa, bo podobną formułę ma jeszcze zestawienie stawek rbh w dealerskich kosztorysach napraw powypadkowych – to z kolei nie lada gratka dla zainteresowanych trendami panującymi w blacharni-lakierni). Tradycyjnie czas bowiem na rezultaty Internetowego Dealera Roku.
I jeszcze końska wręcz dawka publicystyki na Święta (m.in. Konieczny razy dwa, Kordalewski, Wąsik, Young, Orłowicz…).
Okazuje się, że konsolidacja mierzona poziomem obrotów stoi na jeszcze wyższym poziomie niż ta uwzględniająca sprzedaż aut, zaś rodzimy lider „księguje” rocznie blisko 6 mld zł.