Ostatniego „Dealera” w tym roku otwieramy rankingiem największych grup dealerskich w Polsce pod względem przychodów. Okazuje się, że konsolidacja mierzona poziomem obrotów stoi na jeszcze wyższym poziomie niż ta uwzględniająca sprzedaż aut, zaś rodzimy lider „księguje” rocznie blisko 6 mld zł. W naszej analizie pokazujemy też dynamikę przychodu – i tu dobra wiadomość także dla mniejszych firm: da się rosnąć o kilkadziesiąt procent rocznie, nie obracając przy tym setkami milionów zł (w TOP10 pod względem tempa wzrostu mamy tylko jednego „miliardera”).

O tym, jak może wyglądać dla dealerów rok 2025, ze szczególnym uwzględnieniem prognoz dla własnej grupy, porozmawialiśmy z kolei z Marcinem Kostrzewskim, prezesem Emil Frey Polska. Z wywiadu, mimo ostrzeżenia płynącego z tytułu, bije raczej optymizm, bazujący m.in. na wciąż niezłym popycie, wysokiej bazie zamówień i rosnącym parku serwisowym.

A skoro grudzień, to siłą rzeczy mamy dla Was… jeszcze jeden ranking (a w zasadzie to nawet dwa, bo podobną formułę ma jeszcze zestawienie stawek rbh w dealerskich kosztorysach napraw powypadkowych – to z kolei nie lada gratka dla zainteresowanych trendami panującymi w blacharni-lakierni). Tradycyjnie czas bowiem na rezultaty Internetowego Dealera Roku.

I jeszcze końska wręcz dawka publicystyki na Święta (m.in. Konieczny razy dwa, Kordalewski, Wąsik, Young, Orłowicz…).

Ponadto w numerze:
Co w 2025?
Eksperci o scenariuszach dla polskiej gospodarki
184 złote za rbh?
Dealerskie kosztorysy w 2024 r.
„Mój elektryk 2.0”
Policzek od rządu
BYD w Polsce
Startuje sieć chińskiego giganta
Wywiad: Filip Alama
Na sukces trzeba zapracować
Sylwetka: Best Auto
W innej lidze
Zajrzyj do środka

Okazuje się, że konsolidacja mierzona poziomem obrotów stoi na jeszcze wyższym poziomie niż ta uwzględniająca sprzedaż aut, zaś rodzimy lider „księguje” rocznie blisko 6 mld zł.