Wydarzenia

Wsłuchani w dzieci


Firma Multi-Salon Reiski zaangażowała się w pomoc dzieciom w trudnej sytuacji – szczególnie tym słabosłyszącym i autystycznym. Auta dealera uczestniczyły w niecodziennym dobroczynnym rajdzie, były też atrakcją charytatywnego festynu.

Szkoła to ważna sprawa w życiu każdego dziecka. Nie tylko zdobywa tam ono wiedzę, ale też spotyka przyjaciół i zbiera cenne wspomnienia. Właściwa edukacja jest szczególnie ważna dla dzieci niepełnosprawnych, które by móc zdobywać nowe umiejętności, potrzebują odpowiednich warunków i wsparcia ze strony rodzin, pedagogów oraz otoczenia. Na potrzeby takich dzieci zareagował wielomarkowy dealer z Bydgoszczy, firma Multi-Salon Reiski. Dealerstwo, posiadające autoryzacje Alfy Romeo, Fiata, Isuzu, Jeepa, SEAT-a i Subaru, uczestniczy aktywnie w akcjach wspierających edukację i rozwój
dzieci słabosłyszących.

We wrześniu 2017 r. Multi-Salon Reiski uczestniczył w Wielkim Festynie Rodzinnym w Bydgoszczy. Dealer ufundował główne nagrody w charytatywnej loterii, a auta z salonu były jedną z atrakcji imprezy

 

Niebanalna edukacja

Firma współpracuje ze Stowarzyszeniem Pomocy Dzieciom i Młodzieży z Dysfunkcją Słuchu „Serce Słyszy Serce”. Celem Stowarzyszenia jest prowadzenie działalności edukacyjnej, kulturalnej i sportowo- -rekreacyjnej na rzecz dzieci i młodzieży z dysfunkcją słuchu. Organizacja została powołana przez nauczycieli zespołu szkół nr 7 w Bydgoszczy, w którym na poziomie szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum ogólnokształcącego – obok w pełni zdrowych osób – uczą się dzieci i młodzież słabosłysząca. – W szkole są utworzone specjalne klasy dla słabosłyszących. W ten sposób takie dzieci mają dostęp do właściwej edukacji pod okiem przygotowanych do tego pedagogów. Nie są stygmatyzowane jako dzieci chore i mniej zdolne w nauce, a jednocześnie zachowują kontakt ze słyszącymi rówieśnikami, którzy również uczą się w tej szkole – mówi Anna Rusiniak, sympatyk Stowarzyszenia Serce Słyszy Serce.

W grudniu ubiegłego roku z okazji Międzynarodowego Dnia Niepełnosprawnych Stowarzyszenie zorganizowało Przegląd Małych Form Scenicznych. Dzieci i młodzież niepełnosprawna z różnych placówek oświatowych i szkół prezentowały przygotowane utwory taneczne, wokalne, instrumentalne, pantomimę bądź inscenizację teatralną. Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody rzeczowe, słodycze i pamiątkowe dyplomy. Słodkie upominki dla młodych artystów ufundował m.in. Multi-Salon Reiski. – W tej artystycznej rywalizacji uczestniczyło ponad 200 dzieci, dla których możliwość wykazania się na scenie była dużą przygodą i wyzwaniem. Dzięki wsparciu dealera mogliśmy nagrodzić dzieci za trud, jaki włożyły w przygotowanie swoich wystąpień – mówi Wojciech Majchrzak, przewodniczący Stowarzyszenia Serce Słyszy Serce.

Z kolei we wrześniu 2017 r. z okazji Międzynarodowego Dnia Głuchych odbył się w Bydgoszczy Wielki Festyn Rodzinny, przygotowany dla mieszkańców z myślą o osobach niepełnosprawnych, zwłaszcza o dzieciach, młodzieży i rodzinach osób z dysfunkcją słuchu. – Wydarzenie przyciągnęło kilka tysięcy uczestników. Był grill i wiele atrakcji dla dzieci i dorosłych, między innymi loteria z nagrodami. Dochód z losów na loterii został przekazany na działalność Stowarzyszenia oraz na półkolonie dla naszych podopiecznych – mówi Wojciech Majchrzak. Multi-Salon Reiski ufundował główne nagrody w loterii – rower i tablet, które zachęcały do kupowania loteryjnych losów. Dealer zaprezentował również na festynie dwa swoje auta – Seata Cuprę i Subaru Levorg, które budziły żywe zainteresowanie uczestników. – Możliwość obejrzenia samochodów i wejścia do środka cieszyła zwłaszcza młodych fanów motoryzacji, którzy zwiedzali auta z ogromnym entuzjazmem – mówi Małgorzata Klabacha-Donarska, marketing menedżer firmy Multi-Salon Reiski. Dzieci uczestniczące w festynie mogły także narysować auta, za co były nagradzane upominkami, słodyczami i gadżetami od dealera. – Prace plastyczne z festynu trafiły do Stowarzyszenia Serce Słyszy Serce, szkoły, ale także do naszej firmy. Efekt jest imponujący. Myślę, że część młodych artystów mogłaby z powodzeniem zostać projektantami aut – dodaje z uśmiechem Klabacha-Donarska.

Multi-Salon Reiski zadeklarował już, że będzie kontynuował współpracę ze Stowarzyszeniem przy organizacji również tegorocznego festynu. – Firma pokaże na festynie kolejne auta, będzie też sponsorem głównych nagród w naszej loterii – zdradza Wojciech Majchrzak. I podkreśla, że współpraca z dealerem układa się bardzo dobrze. – Firma Multi-Salon Reiski bardzo chętnie wspiera nasze działania i robi to bezinteresownie, nie czekając na dodatkowe korzyści z uczestnictwa w akcjach charytatywnych. Zawsze możemy na nią liczyć – mówi przedstawiciel Stowarzyszenia.

 

Rajdowe walentynki

Multi-Salon Reiski to współorganizator akcji charytatywnej „Walentynkowe 4 kółka”. Jedną z atrakcji imprezy była możliwość wypróbowania aut od dealera w warunkach terenowych

Dealer wspiera także Fundację „O To Chodzi. Edukacja Bez Granic”. – Zajmujemy się różnego rodzaju działaniami edukacyjnymi i likwidacją barier w życiu społecznym. Naszym głównym polem działania jest wspieranie dzieci z różnymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera. Pomagamy także osobom starszym, wykluczonym oraz domom pomocy społecznej – mówi Cezary Łukaszewicz, fundator i członek zarządu Fundacji. Jednym z projektów realizowanych przez organizację są „Walentynkowe 4 kółka”. Akcja służyła zbieraniu pieniędzy na zakup dwóch specjalnych instrumentów edukacyjno-terapeutycznych o nazwie Musicon. – Ten instrument pobudza wiele zmysłów jednocześnie: dotyk, słuch i wzrok. Uczy programowania, matematyki, muzyki. Kontakt z takim urządzeniem jest szczególnie korzystny dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera – mówi Łukaszewicz. Fundacja chce kupić dwa takie urządzenia – jedno do swojej siedziby, gdzie dzieci odbywałyby terapię, i drugie, by móc prowadzić specjalne lekcje w szkołach i przedszkolach województwa kujawsko-pomorskiego.

 

Multi-Salon Reiski został sponsorem i współorganizatorem akcji „Walentynkowe 4 kółka”. Zarejestrowane do udziału w wydarzeniu załogi pokonywały autami terenowymi lub osobowymi wytyczoną 90 kilometrową trasę wokół Bydgoszczy, rozwiązując zagadki, wykonując określone zadania i zwiedzając atrakcje turystyczne regionu. Pieniądze z wpisowego zasiliły zbiórkę na zakup urządzeń Musicon. – To była impreza dla całych rodzin. Zorganizowaliśmy konkurencje dla dzieci i dorosłych. Było zwiedzanie, edukacja, śledzenie trasy przejazdu i mnóstwo dobrej zabawy. Oczywiście nie zabrakło ciepłych napojów, była pyszna grochówka, a na koniec ognisko z kiełbaskami. W całodniowej zabawie uczestniczyły z nami nawet 2-3-letnie dzieci – mówi Cezary Łukaszewicz. Multi-Salon Reiski zorganizował dla uczestników specjalną konkurencję – próbę terenową swoimi samochodami. Na jednym z odcinków trasy, którą pokonywały załogi, czekały na zawodników dwa auta dealera – Jeep i Subaru. – Plan był taki, żeby auta wypróbowywały jedynie osoby, które nie jeżdżą na co dzień samochodami z napędem na cztery koła. Zainteresowanie okazało się jednak znacznie większe. Wszystkie załogi biorące udział w naszej zabawie chciały skorzystać z możliwości wypróbowania nowych aut w warunkach terenowych – wspomina przedstawiciel Fundacji.

 

Bezcenny uśmiech

Dealer od kilku lat jest również jednym ze sponsorów akcji charytatywnych organizowanych przez „Gazetę Pomorską”. – Gazeta dwa razy do roku organizuje akcję „Uśmiechnięty dzień”. Uczestniczą w niej dzieci z okolicznych domów dziecka i innych placówek opiekuńczych lub mieszkające na obszarach dotkniętych nawałnicami. Są to spotkania mikołajkowe lub wyjazdy do parków rozrywki, których te dzieciaki nie mogłyby zwiedzić bez wsparcia gazety i sponsorów – mówi Małgorzata Klabacha-Donarska. Ostatnia taka akcja odbyła się pod koniec lipca. Około 200 dzieci odwiedziło Jura Park w Solcu Kujawskim pod Bydgoszczą, gdzie mogły oglądać m.in. modele dinozaurów i dowiedzieć się, jak wyglądały czasy, w których żyły.

 

Dealer jest też jednym ze sponsorów akcji „Uśmiechnięty dzień”. Dzięki niej dzieci z domów dziecka odwiedziły w lipcu Jura Park w Solcu Kujawskim

 

Przedstawicielka dealera przyznaje, że zaangażowanie w liczne działania charytatywne przynosi firmie i pracownikom mnóstwo satysfakcji. – Widzimy, że pomaganie ma sens i przynosi wymierne efekty. Nasi klienci bardzo doceniają wkład firmy w działania charytatywne, co stanowi dla nas dodatkową motywację – mówi Małgorzata Klabacha-Donarska. Przykład firmy Multi-Salon Reiski dowodzi, że uczestnictwo w akcjach charytatywnych nie musi oznaczać wyłącznie ciężkiej pracy. Może być również okazją do udziału w niezapomnianych wydarzeniach w regionie i kontaktu z lokalną społecznością, a tym samym – do budowania pozytywnego wizerunku swojej marki. Tym lepszego, gdy tworzy się go z otwartością i wsparciem dla dzieci, które zaangażowania i serca potrzebują szczególnie.