Wydarzenia

Uratowane lato Duda-Cars


Majowy pożar wrocławskiego obiektu firmy Duda-Cars zaowocował… nietuzinkowym pomysłem na salon Mercedesa. Efekt jest taki, że klienci mogą korzystać z usług dealera w otoczeniu palm i piasku.

Już kilka dni po pożarze wrocławskiego oddziału klientom oddano do dyspozycji recepcję oraz stanowiska obsługi w specjalnie przystosowanych kontenerach, które zostały ustawione na placu za salonem. Jednak, jak zauważa Bolesław Szołkowski, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży, takie rozwiązanie nie było do końca satysfakcjonujące. – Chcieliśmy zaoferować coś więcej. Uznaliśmy, że to dobry moment, by wykazać się kreatywnością i rzeczywistą troską o potrzeby odwiedzających nas klientów. Zbliżało się lato, więc pierwszą, początkowo dość abstrakcyjną myślą, która przyszła nam do głowy, była plaża – tłumaczy Szołkowski. Odważny pomysł szybko zmienił się w konkretny plan, czyli stworzenie Letniego Salonu składającego się z trzech stref. Mimo krótkiego czasu na przygotowanie innowacyjny salon zaczął działać w lipcu. Z okazji otwarcia dealer zorganizował wydarzenie, podczas którego goście mogli skosztować dań z grilla, napić się orzeźwiających drinków oraz posłuchać muzyki na żywo w wykonaniu kubańskiego zespołu. W evencie wzięło udział ponad 200 osób. Dealer ma już w planach organizację kolejnych wakacyjnych wydarzeń dla swoich klientów.

A jak wygląda Letni Salon? – Najbardziej klimatycznym i charakterystycznym miejscem jest część plażowo-tarasowa. Aby ją stworzyć, przywieźliśmy piasek, ustawiliśmy leżaki i zbudowaliśmy drewniany taras z kładkami umożliwiającymi przemieszczanie się pomiędzy pozostałymi strefami. W tej części na klientów czekają zimne regionalne napoje, świeże owoce oraz lody. W otoczeniu palm, przy klimatycznej muzyce klienci mogą oglądać samochody cabrio oraz AMG. Drugą strefą jest namiot sferyczny o powierzchni ponad 300 m2, który pełni rolę przestrzeni ekspozycyjnej. Prezentujemy tu pełną gamę modelową marki Mercedes-Benz. Oczywiście na bieżąco rotujemy samochodami, aby utrzymać atrakcyjność ekspozycji.

Pokazujemy zarówno nowe, jak i używane samochody osobowe i dostawcze, a także klasyki. W namiocie odbywają się także wydania aut naszym klientom. Trzecią strefą są przeszklone piętrowe kontenery. Na parterze znajduje się recepcja, stanowiska doradców serwisowych oraz klimatyzowana „strefa komfortu”. Na piętrze wydzieliliśmy stanowiska dla doradców handlowych do prowadzenia rozmów z klientami oraz konfigurowania samochodów – mówi przedstawiciel Duda-Cars. Aby ułatwić klientom odnalezienie się w nowych realiach, przy wejściu czeka na nich tzw. greeter, którego zadaniem jest witanie osób odwiedzających Letni Salon oraz wskazanie miejsca, w którym zrealizują swoją potrzebę zakupową lub serwisową.

Letni Salon Duda-Cars czynny jest w standardowych godzinach pracy wrocławskiego oddziału, od poniedziałku do soboty. Zarówno klienci, jak i pracownicy są zadowoleni. – Letni Saloni powstał w odpowiedzi na konkretne zdarzenie. Naszym głównym celem było zachowanie ciągłości obsługi klientów w komforcie odpowiadającym standardom marki Mercedes-Benz – tłumaczy dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży Duda-Cars.

Uruchamiając Letni Salon, dealer chciał udowodnić, że każde zdarzenie – nawet pozornie utrudniające lub momentami uniemożliwiające normalne funkcjonowanie salonu – można zamienić w atut. Opinie klientów oraz pracowników dowodzą, że plan zakończył się sukcesem.